رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چالش دولت انگلیس بر سر باکتری مرگبار در زندان شناور پناهجویان

14:11 - 23 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۹۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
چالش دولت انگلیس بر سر باکتری مرگبار در زندان شناور پناهجویان
شناسایی باکتری مرگبار در کشتی بی‌‎بی استکهلم چالش جدیدی را برای دولت انگلیس به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان – شناسایی باکتری مرگبار «لژیونلا» در کشتی «بی‌بی استکهلم» که برای پناهجویان در نظر گرفته شده، دولت انگلیس را با چالش دیگری در زمینه سیاست پناهجویی مواجه کرده است.

به گزارش «گاردین»، استیو بارکلی، وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید که تا پنجشنبه گذشته و سه روز پس از مطلع کردن مقامات شهری «دورست» در مورد وجود باکتری بالقوه کشنده لژیونلا در این کشتی، به وزرا در این باره اطلاع رسانی نشده است.

وی مدعی شد که نمی‌تواند بگوید که آیا شورای «دورست» قبلا به مقامات وزارت کشور انگلیس در مورد نتایج آزمایش روی کشتی که برای اسکان پناهجویان استفاده می‌شود اطلاع داده است یا خیر، اما وزرا برای نخستین بار اواخر پنجشنبه گذشته از آن مطلع شدند.

اظهارات وی در حالی مطرح شد که «جنی هریس»، رئیس آژانس امنیت بهداشتی انگلیس (UKHSA) که آزمایش‌ها را انجام داده، تایید کرد که نتایج روز دوشنبه گذشته، به شورای دورست ارسال شده است؛ اولین پناهجویان در همان روز به کشتی منتقل شدند.

بارکلی در پاسخ به سوالی درباره جدول زمانی، به اسکای نیوز گفت که آزمایش‌های لژیونلا، که می‌تواند باعث یک نوع شدید ذات‌الریه در صورت استنشاق قطرات کوچک آب حاوی باکتری شود، «یک امر استاندارد» است.

وی ادعا کرد: وزارت کشور به محض دریافت نتایج، اقدامات پیشگیرانه را انجام داد؛ انجام این آزمایشات کاملا طبیعی است و آن‌ها در پایان ماه انجام شد.

بارکلی در پاسخ به این سوال که چرا شورای دورست گفته که روز دوشنبه گذشته، روز رسیدن نتایج آزمایش به وزارت کشور اعلام کرده است، گفت: ممکن است شورای دورست به وزارت کشور اطلاع داده باشد؛ این موضوعی است که مقامات وزارت کشور باید به آن پاسخ دهند.

«هریس» در مصاحبه‌ای تایید کرد که وجود لژیونلا در این کشتی ۹۰ متری که قرار است تا ۵۰۰ پناهجو را در زمان رسیدگی به درخواست‌هایشان در خود جای دهد، روز دوشنبه گذشته تایید شد.

او گفت: از آنجایی که این موضوع در یک ساختار به جای یک شخص تشخیص داده شده است، این شورا باید موضوع را مدیریت کند؛ من فکر می‌کنم واقعا مهم است که تشخیص دهیم که آیا این یک تشخیص انسانی بوده است، قطعا این یک مسئولیت مهم است.

با این وجود مشخص نیست که پیمانکاران چه زمانی نتایج آزمایش در مورد لژیونلا را به وزارت کشور انگلیس اعلام کرده‌اند.

شورای دورست عصر روز گذشته تایید کرده در همان روزی که نتایج آزمایش را دریافت کرده بود، زنگ خطر لژیونلا را با پیمانکاران وزارت کشور به صدا درآورده است.

«کارلین پارکز»، یکی از اعضای شورای شهر پورتلند که در حال پیگیری حقوقی علیه وزارت کشور انگلیس در مورد کشتی بی‌‌بی استکهلم است، تاخیر در تخلیه پناهجویان را زیر سوال برد.

وی گفت: نتایج آزمایش لژیونلا روز دوشنبه گذشته مشخص شد، اما چرا پناهجویان بلافاصله از کشتی تخلیه نشدند؟ همه چیز کمی آشفته است و تصمیمات عجولانه، پناهجویان را در معرض خطر قرار داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *