رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش مرگ و میر در کانال مانش و انتقاد از سیاست‌های پناهجویی انگلیس

11:36 - 22 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۷۰۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش مرگ و میر در کانال مانش و انتقاد از سیاست‌های پناهجویی انگلیس
افزایش مرگ و میر پناهجویان در کانال مانش، انتقادات از سیاست پناهجویی انگلیس را افزایش داده است.

خبرگزاری میزان - سیاست بحث برانگیز دولت انگلیس در مورد پناهندگی با انتقاد‌های جدیدی روبرو شد که دستکم شش نفر پس از واژگونی و غرق شدن یک قایق کوچک در حال عبور از کانال مانش جان باختند.

به گزارش گاردین، گمان می‌رود که دو نفر دیگر پس از غرق شدن همچنان ناپدید شده باشند و این امر باعث درخواست‌های جدید از دولت انگلیس برای معرفی فوری مسیر‌های امن برای پناهجویان با هدف جلوگیری از فجایع بیشتر شده است.

با ادامه جستجو برای یافتن بازماندگان، خشم وزارت کشور انگلیس به سرعت به بی‌میلی برای ارائه اقداماتی که مهاجران را از به خطر انداختن جان خود در عبور از شلوغ‌ترین خط کشتیرانی جهان بازدارد، تغییر پیدا کرد.

این فاجعه همچنین پایان وحشتناکی برای «هفته قایق‌های کوچک» ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، ایجاد کرد که هدف آن تقویت استراتژی او برای مقابله با گذرگاه‌های کانال مانش بود، اما بار‌ها با اشتباهات و تحقیر‌هایی از جمله تخلیه اجباری «بی‌بی استکهلم» و توقف ورود قایق‌ها از طریق کانال مانش مواجه شده است.

اخبار مربوط به آخرین فاجعه در ساعات اولیه روز شنبه گذشته زمانی منتشر شد که یک کشتی در حال عبور زنگ خطر را به صدا درآورد که یک قایق با چندین سرنشین در سواحل «Sangatte» با مشکل مواجه است.

در ساعات بعد، گارد ساحلی انگلیس و فرانسه حدود ۶۵ نفر را از این قایق نجات دادند؛ اداره دریایی کانال مانش و دریای شمال فرانسه اعلام کرد که احتمالا دو نفر هنوز در دریا مفقود هستند؛ از میان نجات‌یافته‌ها، شش نفر در شرایط وخیم بهبود یافتند که یکی از آن‌ها با بالگرد به بیمارستان «کاله» منتقل و سپس در بیمارستان جان باخت؛ پنج نفر باقی مانده سوار بر یک قایق شدند، اما متعاقبا جان باختند.

گزارش‌هایی از قایق‌های نجات فرانسوی که به محل حادثه رسیده‌اند، افراد زیادی را در دریا توصیف می‌کنند که بسیاری از آن‌ها کمک می‌خواهند.

قایق نجات «دوور» به سرعت به عملیات نجات ملحق شد و بعدا ۱۰ بازمانده در هنگام بازگشت به «کنت» از کشتی خارج شدند، برخی از آن‌ها روی برانکارد قرار گرفتند، هرچند میزان جراحات و تعداد دقیق آن‌ها مشخص نبود.

«استیو اسمیت»، مدیر اجرایی مؤسسه خیریه پناهندگان «Care۴Calais» گفت: تلفات وحشتناک، دوباره نیاز به یک سیستم عبور امن برای پناهندگان به انگلیس را نشان می‌دهد.

بعدها، موسسه خیریه «آزادی از شکنجه» بیانیه‌ای منتشر و دولت انگلیس را به نگرش «خصمانه» نسبت به پناهندگان متهم کرد.

موقعیت فعلی وزارت کشور انگلیس متعهد به ایجاد مسیر‌های جدید است، اما مشخص نیست چه زمانی و در چه شکلی این کار را انجام خواهد داد.

وب سایت وزارت خارجه انگلیس مدعی است: ما متعهد به ارائه مسیرهایی، از جمله کاوش مسیر‌های جدید، برای ایمنی افراد آسیب پذیر در سراسر جهان هستیم، اما ابتدا باید افزایش مهاجرت غیرقانونی را کنترل و ورود قایق‌ها را متوقف کنیم.

پس از فاجعه اخیر، بیانیه‌ای از وزارت کشور انگلیس به جای بازنگری در رویکرد فعلی، بر مقابله با قاچاقچیان انسان متمرکز شد؛ در این بیانیه آمده است: این حادثه متأسفانه یادآور خطرات شدید عبور از کانال مانش با قایق‌های کوچک است و چقدر حیاتی است که مدل کسب‌وکار قاچاقچیان را بشکنیم و قایق‌ها را متوقف کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *