جنگ اوکراین؛ تاکتیک‌های غرب و ترجیح مهمات بر جان نظامیان اوکرینی

13:39 - 14 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۲۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنگ اوکراین؛ تاکتیک‌های غرب و ترجیح مهمات بر جان نظامیان اوکرینی
مداخله آمریکا و ناتو در بحران اوکراین و روسیه تبعات بسیاری را بر جای گذاشته که غرب سعی در سرپوش گذاشتن بر آن است.

خبرگزاری میزان - به تدریج گزارش‌های مربوط به تلفات واقعی جنگ آمریکا و ناتو علیه روسیه بر سربازان اوکراینی که بسیاری از آن‌ها به زور در این جنگ حضور پیدا کردند، در رسانه‌های غربی پنهان می‌شود.

به گزارش «wsws»، اخیرا روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مقاله‌ای منتشر کرد که در آن میزان آسیب‌های جمعی در میان سربازان اوکراینی بسیار وحشتناک است.

این مقاله با استناد به داده‌های «Ottobock» آلمان، بزرگترین تولید کننده پروتز در جهان، گزارش داده که ۵۰ هزار یا بیشتر اوکراینی قطع عضو شده‌اند؛ همانطور که مقاله توضیح می‌دهد، این باعث می‌شود که سطح قطع عضو در جنگ اوکراین با مبارزان اصلی در جنگ جهانی اول برابر باشد.

در این مقاله آمده است: ۶۷ هزار آلمانی و ۴۱ هزار انگلیسی در طول جنگ جهانی اول مجبور به قطع عضو شدند، زمانی که این روش اغلب تنها روشی بود که برای جلوگیری از مرگ در دسترس بود.

تعداد سربازان اوکراینی که در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند، یکی از محرمانه‌ترین اسرار درگیری است؛ این رقم از سوی دولت‌های اوکراین و آمریکا شناخته شده، اما برای عموم فاش نشده است.

اما با استفاده از داده‌های منتشر شده از سوی وال استریت ژورنال، می‌توان به نتایج خاصی دست یافت.

در طول جنگ جهانی اول، ۸۸۰ هزار نیروی انگلیسی یا ۱۲.۵ درصد از سربازان کشته شدند؛ اگر قطع عضو در میان سربازان اوکراینی بر انگلیس در جنگ جهانی اول، زمانی که این روش بسیار رایج‌تر از اکنون بود را تحت الشعاع قرار داده است، این نشان می‌دهد که تعداد کشته‌شدگان در میان اوکراینی‌ها صد‌ها هزار نفر است.

این مقاله حاوی یک رقم وحشتناک دیگر است؛ این روزنامه گزارش می‌دهد که «طبق برآورد‌های ارتش اوکراین که با گروهی از جراحان ارتش آمریکا به اشتراک گذاشته شده است، بین ۵ تا ۱۰ درصد از کل نیرو‌های مستقر کشته شدند؛ به عبارت دیگر، میزان تلفات سربازان اوکراینی تا پنج برابر بیشتر از میزان تلفات سربازان آمریکایی در جنگ‌های اخیر است.

این شرایطی است که در آن تشکیلات نظامی و سیاسی آمریکا درخواست‌های دائمی خود را مبنی بر تجدید حمله اوکراین از سر می‌گیرد.

بی اهمیتی جان سربازان اوکراینی در تاکتیک‌های غرب

نیویورک تایمز اخیرا در مقاله‌ای توضیح داد که عامل محرک اصلی در اصرار آمریکا برای اجرای موج پس از آن است؛ موجی از حملات به مواضع روسیه که به خوبی از آن‌ها دفاع می‌شود.

این روزنامه نوشت که «آمریکایی‌ها خواستار تاکتیک‌های تسلیحاتی ترکیبی – حملات هم‌زمان از سوی نیرو‌های پیاده، زرهی و توپخانه» شدند؛ مقامات غربی از این رویکرد به‌عنوان کارآمدتر از استراتژی پرهزینه دفاع کردند که ذخایر مهمات اوکراین را تهدید می‌کند.

به عبارت دیگر، با توجه به کمبود مهمات، مقامات آمریکایی خواستار حملات مکرر به سنگر‌های روسیه شده‌اند که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر شده است؛ واضح است که ژنرال‌های آمریکایی بر این باورند که جان اوکراینی‌ها از گلوله‌ها و مهمات قابل مصرف‌تر است.

نشان داده شده که رسانه‌های آمریکا تبلیغات ضد حمله اوکراین و حملات «سلاح‌های ترکیبی» کی‌یف را تبلیغ می‌کنند؛ در واقع، همانطور که گزارش‌های اخیر در رسانه‌های آمریکا نشان می‌دهد، مقامات نظامی آمریکا می‌دانستند که این عملیات نظامی ظاهرا پیچیده، که بدون پشتیبانی هوایی انجام می‌شود، صرفا حملات جبهه‌ای به سبک جنگ جهانی اول خواهد بود که منجر به کشتار در سطح جنگ جهانی اول می‌شود.

قدرت‌های آمریکا و ناتو با وجود تمام صحبت‌هایشان در مورد دفاع از «تعیین سرنوشت»، اوکراینی‌ها را به‌عنوان خوراک توپ در درگیری خود با روسیه می‌دانند.آمریکا به دنبال تضعیف روسیه در یک جنگ فرسایشی خونین بوده است؛ این جنگ قرار بود از طریق نابودی یک نسل کامل از جوانان اوکراینی که زندگی آن‌ها برای اهداف غرب از بین می‌رود، انجام شود.


انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *