رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقش دولت آلمان در تشدید خشونت‌ها علیه پناهجویان

9:34 - 30 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۸۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقش دولت آلمان در تشدید خشونت‌ها علیه پناهجویان
طی ماه‌های اخیر جرایم علیه پناهجویان در آلمان با افزایش شدیدی همراه بوده و نقش دولت آلمان در این زمینه تاثیرگذار است.

خبرگزاری میزان - تعداد جرایم گزارش شده علیه پناهجویان در آلمان در ۳ ماه نخست سال جاری بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است.

مقام‎های آلمانی تایید کرده‌اند که تعداد حملات انجام شده علیه پناهجویان در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با ۳ ماهه مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

روزنامه منطقه‌ای «Neue Osnabrücker Zeitung» گزارش داد که بیشتر جنایات، انگیزه‌های راست افراطی داشتند.

جرایم با انگیزه‌های راست افراطی

در مجموع، در ۳ ماه نخست سال ۲۰۲۳، ۴۵ حمله به محل اقامت پناهجویان ثبت شد که ۴۲ مورد از آن‌ها انگیزه راست افراطی داشتند؛ در همین بازه زمانی سال قبل، ۱۹ حمله از این دست به ثبت رسید که ۱۶ مورد از آن‌ها انگیزه‌های راست افراطی داشتند.

بیشتر جنایات، مربوط به آسیب اموال یا «تبلیغات» ضد مهاجران گزارش شده است؛ چند مورد مربوط به شروع آتش‎سوزی یا صدمات و آسیب شدید بدنی بوده است.

همچنین در طول سال ۲۰۲۲، ۱۲۳ جنایت علیه پناهجویان یا محل اسکان آن‌ها ثبت شده است و این بدان معناست که حدود یک سوم تمام جنایات انجام شده در سال گذشته در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳ انجام شده است.

این روند صعودی از پایان سال ۲۰۲۲ شروع شده است؛ افزایش حملات قبلا در ۳ ماهه آخر سال ۲۰۲۲ آغاز شده بود؛ در آن دوره ۴۸ حمله به پناهجویان ثبت شد که تعداد آن‌ها حتی بیشتر از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بود.

این حملات نه تنها به محل اقامت پناهجویان، بلکه علیه خود مهاجران، پناهجویان و پناهندگان نیز انجام شد؛ در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳، آمار‌های دولتی نشان می‌دهد که ۴۰۸ حمله به مردم صورت گرفته است که ۳۵۰ مورد از آن‌ها انگیزه راست افراطی داشته‌اند. 

باز هم، این حدود یک سوم جنایات انجام شده در طول سال ۲۰۲۲ را تشکیل می‌دهد؛ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، به عنوان مقایسه، ۲۴۳ حمله ثبت شده است که از این تعداد ۲۲۳ مورد با انگیزه راست افراطی ثبت شده است.

نقش سیاست‌های پناهجویی

«کلارا بانگر»، کارشناس سیاست مهاجرت حزب چپ آلمان، که این سوال را در پارلمان مطرح کرد، معتقد است که حملات تا حدی مطابق با بحث‌های پناهندگی در آلمان در حال افزایش است.

«بانگر»، می‎گوید که لفاظی‌های سیاسی راست افراطی در مورد پناهندگی شعله‌های نارضایتی را در جامعه شعله‌ور می‌کند و باعث می‌شود مردم آلمان باور کنند که جایی برای آمدن شخص دیگری به این کشور وجود ندارد.

سیاستمدار حزب چپ فکر می‌کند که بحث پناهندگی به این حملات دامن می‌زند؛ «بانگر» هشدار داد که لفاظی‌هایی مانند این، زمینه را برای هجوم نژادپرستانه در خیابان‌ها و حملات خشونت آمیزتر علیه کسانی که از کشور‌های خود به آلمان رفته‌‎اند، آماده می‌کند.

روزنامه آلمانی در بخشی دیگر نوشت که در سال ۲۰۲۲، بیش از ۲۱۸ هزار نفر در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند، این تعداد آخرین بار در سال ۲۰۱۶ مشاهده شده است. علاوه بر این، حدود یک میلیون اوکراینی به آلمان وارد شده‌اند.

آلمان و سیاست‌های سختگیرانه اروپا

به گزارش «infomigrants»، وزرای کشور اتحادیه اروپا به تازگی در مورد برنامه‌های کمیسیون اتحادیه اروپا برای قوانین سختگیرانه‌تر پناهجویی گفت‎وگو کردند؛ آن‌ها پیش‎بینی می‌کنند که امکان بررسی درخواست‌های پناهندگی در مرز‌های خارجی اتحادیه اروپا فراهم شود.

از زمانی که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ تعداد پناهندگانی که به دنبال ورود به اتحادیه اروپا بودند به طور چشمگیری افزایش یافت، مناقشات مداوم بر سر توزیع آن‌ها بین همه کشور‌های عضو وجود دارد. این یکی از پیشنهادات کمیسیون اتحادیه اروپا است.

«اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان، نیز گفته است «ما می‌خواهیم از طرح اصلاح اروپایی در سیستم پناهندگی حمایت کنیم و آن را پیش ببریم.»

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *