زنگ هشدار رشد خشونت خانگی در آلمان

8:50 - 29 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۵۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنگ هشدار رشد خشونت خانگی در آلمان
آمارهای دولتی در آلمان نشان می‌دهند که میزان خشونت خانگی در این کشور همچنان در سیر صعودی قرار دارد.

خبرگزاری میزان – شمار قربانیان خشونت خانگی در آلمان در سال گذشته میلادی رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد و همین امر سبب تشدید نگرانی‌ها شده است.

این در حالی است که موضع‎گیری مقام‌‌های آلمانی نشان دهنده سردرگمی در مواجهه و مقابله با این بحران فزاینده است.

آمار‌ها چه می‌گویند؟

روزنامه «ولت ام زونتاگ» در گزارشی با استناد به آمار‌های وزارت کشور و ادارات تحقیقات آلمان در ۱۶ ایالت این کشور، اعلام کرد که پلیس در سال ۲۰۲۲ در سراسر آلمان بیش از ۱۷۹ هزار مورد قربانی خشونت خانگی را ثبت کرده است.

آمار قربانیان خشونت خانگی در آلمان در سال ۲۰۲۲ در قیاس با سال ۲۰۲۱ رشدی ۹.۳ درصدی را نشان می‌دهد؛ در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۶۰ هزار نفر در آلمان قربانی خشونت خانگی شده بودند.
بررسی آمار ارائه شده نکات کلیدی را آشکار می‌کند:

- عمده قربانیان خشونت خانگی زنان هستند.
- شمار قابل توجهی از قربانیان به دلیل ترس، از مراجعه به پلیس خودداری می‌کنند.
- میزان خشونت خانگی در پر جمعیت‌ترین ایالت آلمان یعنی نوردراین وستفالن در سال ۲۰۲۲، ۵.۸ درصد رشد داشته است.
- موارد منجر به آسیب بدنی بر اثر خشونت خانگی در ایالت نوردراین وستفالن در پنج سال اخیر ۲.۲۶ رشد داشته است.

موضع گیری متناقض مقام‌های آلمانی درباره رشد خشونت خانگی

وزیر امور خانواده آلمان، مدعی است که خشونت خانگی در این کشور در حوزه خصوصی و دور از چشم دیگران رخ می‌دهد و احساس شرم و گناه قربانیان مانع از آشکار شدن این جرایم شده و به همین دلیل موارد خشونت خانگی به ندرت به پلیس گزارش می‌شوند.

در عین حال، وزیر کشور آلمان خواستار کنترل بیشتر پلیس بر عاملان خشونت خانگی شده، و گفت: خشونت خانگی یک مسئله خصوصی نبوده بلکه یک مشکل اجتماعی جدی است.

مدیر یک سازمان خیریه در آلمان نیز می‎گوید:: رشد خشونت خانگی در آلمان ناشی از پیامد‌های شیوع کروناست و بدیهی است که وضعیت پر تنش زندگی در سال‌های شیوع کرونا به صورت تمایل به خشونت بیشتر در خانواده‌ها خود را نمایان کند.

بحران خشونت خانگی در آلمان

گزارش روزنامه «ولت ام زونتاگ» در حالی منتشر شد که چند روز پیش نتایج نظرسنجی موسسه Plan International Germany جنجال برانگیز شده بود.

بر اساس نظرسنجی مذکور، یک سوم مردان ۱۸ تا ۳۵ ساله خشونت علیه زنان را قابل قبول دانسته و یک سوم نیز اعلام کردند که قبلا به خشونت علیه زنان دست زده‎اند.

آنچه مشخص است، اینکه خشونت خانگی در آلمان در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی است و یافته‌های نظرسنجی‌ها بسیار معنادار هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *