سایه فساد مالی بر سر پارلمان اروپا/لغو مصونیت 2 نماینده بررسی می‎شود

13:26 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۸۱۳
قانونگذاران اروپایی روند لغو مصونیت دو تن از همتایان خود در پارلمان اروپا را به اتهام فساد مالی آغاز کردند.

خبرگزاری میزان - قانونگذاران اروپایی روند لغو مصونیت دو تن از همتایان خود در پارلمان اروپا را آغاز کرده و راه را برای بازداشت‌های بیشتر در رابطه با اتهامات فساد مالی هموار کردند.

همچنین تحقیقات گسترده‌ برای یافتن پول نقد دریافتی به عنوان رشوه در نهادهای اتحادیه اروپا ادامه دارد.

به گزارش «نیویورک تایمز»، این دو نماینده به‌عنوان «مارک تارابلا»، یک قانون‌گذار بلژیکی و «آندره آ کوزولینو» ایتالیایی که دستیارش یکی از مظنونان کلیدی است که توسط مقامات بلژیکی بازداشت شده، شناسایی شدند که ماه گذشته پلیس به خانه‌اش یورش برد.  

اگر مصونیت این دو نفر لغو شود، قانونگذاران اروپایی می‌توانند توسط مقامات بلژیکی بازجویی و بازداشت شوند.

ماه گذشته پلیس بلژیک چهار نفر از جمله یکی از معاونان پارلمان اروپا، یک دستیار و یک قانونگذار سابق را بازداشت و آنها را به تشکیل یک سازمان جنایی، فساد مالی و پولشویی متهم کرد.

پلیس بلژیک همچنین از کشف 1.5 میلیون یورو معادل 1.6 میلیون دلار در کیف و چمدان در محل سکونت متهمان و جاهای دیگر خبر داده بود.

این بازرسی‌ها پس از تحقیقات یک ساله با کمک سرویس‌های مخفی خارجی انجام شد و مقامات بلژیکی می‌گویند که تلاش‌های قطر و مراکش برای تأثیرگذاری بر تصمیمات پارلمانی با رشوه را کشف کرده‌اند.

قطر و مراکش این اتهامات را رد کرده‌اند.

این رسوایی که دنیای متزلزل سیاست اتحادیه اروپا را تکان داد، تهدیدی برای خنثی کردن تلاش‌های اخیر پارلمان برای تأثیرگذاری بیشتر در ساختار پیچیده قدرت اتحادیه اروپا است.

چهار نفر از مظنونانی که تاکنون متهم شده‌اند در بازداشت موقت در بروکسل به سر می‌برند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *