اتحادیه اروپا: ایران به گسترش برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد

22:51 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۳۶۹۰
اتحادیه اروپا در بیانیه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد: ایران به گسترش برنامه هسته‌ای خود بسیار فراتر از هر گونه توجیه غیر نظامی قابل قبولی ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان_ اتحادیه اروپا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا بر تعهد قاطع خود و حمایت مستمر از اجرای کامل و موثر برجام تاکید می کند. اتحادیه اروپا از همه کشورها می خواهد که از اجرای آن در راستای قطعنامه 2231 (2015) شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از تلاش‌های دیپلماتیک فشرده در کمیسیون مشترک برجام و تماس‌های نماینده عالی اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام با همه شرکای مربوطه برای دستیابی به بازگشت ایالات متحده به برجام و ازسرگیری اجرای کامل همه تعهدات برجام توسط ایالات متحده و ایران حمایت می‌کند. اجرای کامل و تایید شده تعهدات مرتبط هسته ای ایران در این زمینه ضروری است.

اتحادیه اروپا همچنین ضمن تصدیق مسائل مربوط به خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام و اعمال مجدد تحریم ها توسط آن اعلام کرد: در کنار اجرای کامل تایید شده تعهدات مرتبط هسته ای خود توسط ایران، لغو تحریم های مرتبط با هسته ای بخشی ضروری از توافق است. اتحادیه اروپا به طور کامل به تعهدات خود از جمله لغو تحریم ها بر اساس برجام پایبند بوده است.

این سازمان در ادامه اضافه کرد: ما متاسفیم که ایران تصمیم گرفته است از این فرصت حساس دیپلماتیک استفاده نکند و از ایران می خواهیم که آن را بپذیرد تا برجام به طور کامل بازگردانده شود.

اتحادیه اروپا همچنین در این بیانیه مدعی شد: ایران به گسترش برنامه هسته‌ای خود بسیار فراتر از هر گونه توجیه غیر نظامی قابل قبولی ادامه می‌دهد. اتحادیه اروپا به طور جدی نگران است که ایران، در حالی که در حال مذاکره برای بازگشت به اجرای کامل برجام است، به انجام مجموعه‌ای از اقدامات مغایر با برجام، با پیامدهای شدید و در موارد خاص، غیرقابل‌تکثیر ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *