آمریکا همکاری با "پاکستان" در زمینه آموزش نظامی را متوقف کرد

16:30 - 21 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۳۶۵۷
آمریکا در حال کاهش و تعلیق همکاری‌های خود با پاکستان در حوزه آموزش‌های نظامی و امنیتی است.

به گزارش گروه بین‌الملل  به نقل از آناتولی، آمریکا به تازگی شمار افسران و نظامیان پاکستانی را که در دوره‌های تخصصی مشغول فراگیری برنامه‌های آموزشی و نظامی می‌باشند، کاهش داده و برای سال آتی نیز از ثبت نام افراد جدید خودداری کرده است.

در این ارتباط خبرگزاری داون پاکستان اعلام کرده که در فهرست سال آتی دوره آموزش نظامی آمریکا، نام حداقل ۶۶ افسر پاکستانی حذف شده است.

در این گزارش گفته شده حذف نام افسران پاکستانی برای آموزش نظامی از سوی نیروهای آمریکایی تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات نظامی پاکستان با همتایان روسی خود موافقت نامه همکاری‌های آموزش نظامی را امضا کردند.

در همین ارتباط، محمدفیصل، سخنگوی وزارت دفاع پاکستان ضمن تائید تعلیق و توقف برنامه‌های آتی آموزش نظامی آمریکا برای افسران پاکستانی، جزئیات بیشتری پیرامون این خبر را ارائه نداد.

برنامه آموزش نظامی آمریکا برای افسران پاکستانی از دهه ۱۹۶۰ آغاز و در دهه ۱۹۹۰ تعلیق شد، اما پس از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر دولت بوش این برنامه را بدلیل همکاری پاکستان در مبارزه با تروریست باردیگر برقرار کرد.

روابط پاکستان و آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ دچار نوسان شده و برخی مقامات کاخ سفید مدعی حمایت پاکستان از تروریسم در افغانستان شده‌اند. پاکستان این اتهامات را به شدت رد می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *