ایران طرح پارلمان کانادا را درباره سپاه محکوم کرد

8:20 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۵۰۳
ایران طرح پارلمان کانادا را درباره سپاه محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: جمهورى اسلامى ایران حقوق خود را در پاسخ و اقدام مقتضى و متقابل در قبال این‌گونه اعمال مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، طرح مجلس عوام کانادا در تروریستی اعلام کردن نیروی رسمی نظامی کشورمان را حرکتی نابخردانه و خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت و امنیت ملی ایران دانسته و آن را به شدت محکوم کرد.

کنعانی، اظهار کرد: این حرکت غیر مسئولانه در امتداد مسیر اشتباهی است که نمایندگان پارلمان کانادا طی بیش از یک دهه اخیر تحت تاثیر رژیم صهیونیستی و در همنوایی با برخی گروهک‌های مطرود و فاقد جایگاه و ارزش در پیش گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به نمایندگان پارلمان کانادا توصیه کرد جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران را مطالعه کنند تا با حقایق و واقعیت‌های لازم آشنا شوند.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی حاکمیتی برآمده از متن ملت بزرگ و مقتدر ایران و دارای هویت رسمی و قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که همگام با دیگر ارکان نیرو‌های مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرز‌های کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، تاکید کرد: اقدام ناشی از جهل و بی‌تدبیری مجلس کانادا تاثیری در قدرت و اقتدار این نیروی پُرافتخار برآمده از متن ملت ایران ندارد؛ در عین حال، جمهورى اسلامى ایران حقوق خود را در پاسخ و اقدام مقتضى و متقابل در قبال این‌گونه اعمال مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *