واقعیت سیستم پلیس آمریکا نژادپرستی نهادینه و ساختاری است

8:22 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۱۹۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیستم پلیس و اقدامات نظارتی در آمریکا به صورت ساختاری نژادپرستانه عمل می‎کند و اقدامات ناهماهنگی برای مقابله با آن صورت گرفته است.

خبرگزاری میزان - دو رویکرد برای برخوردهای مجریان قانون در آمریکا وجود دارد، یکی در برابر سیاهان و دیگری در برابر سفیدپوستان؛ این دو مجزا و ذاتا نابرابر هستند.

به گزارش «الجزیره»، تجاوز مرگبار پلیس به مردان و زنان سیاه‌پوست روندی بسیار مکرر است مانند آنچه در «آکرون»، اوهایو، در ماه ژوئن روی داد؛ زمانی که گروهی از افسران پلیس، « جیلند واکر»، شهروند سیاه‌پوست را هدف قرار دادند و با شلیک 46 گلوله او را به قتل رساندند؛ همه چیز تنها برای یک تخلف جزئی رانندگی که در آن «واکر» از دست پلیس فرار کرده بود، روی داد.

از سوی دیگر تیراندازی‌های جمعی را می‌بینیم که شهروندان سفیدپوست ترتیب می‌دهند، از جمله در روز 4 جولای در حومه «شیکاگو»؛ در این رویداد پلیس به دنبال قاتل مسلح گشته و او را بدون شلیک حتی یک گلوله بازداشت کرد.

با این حال، برخی از سران آمریکا، از جمله «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، در واقع می‌خواهند بودجه پلیس را افزایش دهند و 100 هزار افسر پلیس دیگر را در مدارس و جوامع این کشور مستقر کنند.

ناهماهنگی بین واقعیت‌های نژادپرستانه و مرگبار پلیس آمریکا و موضع قاطع سران آمریکا در حمایت از سیستم پلیس مرگبار، ناامید کننده و نفس‌گیر است.

حقیقت ساده این است که پلیس، به عنوان یک نهاد آمریکایی، با سیاه‌پوستان به عنوان افرادی که شایسته رفتار انسانی هستند اینگونه رفتار نمی کند. آنها شعارهای «خدمت و محافظت» خود را برای سفیدپوستانی که غیرانسانی‌ترین جنایات را مرتکب می‎شوند، محفوظ می‌دارند.

این یک روند ریشه‌دار و نهادینه است که تمام جامعه آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است.

همانطور که بسیاری از مردم آمریکا در اعتراضات «جان سیاهان مهم است» گفته‌اند، زمان آن رسیده است که بودجه پلیس این کشور در مسیر لغو کامل آن کاهش داده شود؛ این یک سیستم عمدا فاسد است.

آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به‌ویژه می‌دانند که پلیس این کشور همیشه در هدف قرار دادن و کشتن سیاه‌پوستان و بومیان به‌عنوان افراد «متفاوت»، اشتباه کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *