تیراندازی مرگبار پلیس آمریکا به سمت یک جوان سیاهپوست

8:12 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۴۳۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس آمریکا در سال جاری نیز روند خشونت علیه شهروندان این کشور را در دستور کار خود دارد.

خبرگزاری میزان – پلیس ایالت «کالیفرنیا» آمریکا با شلیک به یک جوان 23 ساله سیاهپوست، وی را به قتل رساند.

به گزارش «گاردین»، یک افسر پلیس «سن برناردینو»، شهری در شرق «لس آنجلس» در ایالت «کالیفرنیا» به سمت یک جوان سیاهپوست 23 شلیک کرده و وی را به قتل رساند.

براساس فیلم دوربین‌های امنیتی پارکینگی در «سن برناردینو»، یکی از افسران در حالی که «رابرت آدامز»، در فاصله ای به اندازه پنج ثانیه از ماشین بدون علامت پلیس وی بود، شلیک کرد.

«آدامز» پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

 انتشار ویدئوی این شلیک مرگبار سبب برانگیخته شدن خشم عمومی در آمریکا شد.

در حالی که ویدئوی مذکور صدا ندارد و نشان دهنده دویدن وی در جهت مخالف با افسران پلیس است، پلیس «سن برناردینو» مدعی است که افسران پلیس به وی دستور شفاهی ایست داده اند و «آدامز» هنگام فرار اسلحه ای در دست داشت.

با وجود این، سخنگوی اداره پلیس «سن برناردینو» گفت که «آدامز» به سمت افسران پلیس شلیک نکرده و فقط از مقابل آن‌ها فرار کرد.

خانواده «آدامز» که علیه پلیس شکایت کرده اند، می‌گویند که پلیس فرزندشان را مانند یک سگ شکار کرد.

رئیس یک جامعه محلی اعلام کرد «فرار آدامز با توجه به اوج گرفتن خشونت‌های تسلیحاتی اصلا دور از ذهن و غیر معمول نبوده است؛ وی دید که دو نفر از ماشین بدون علامت پیاده شده و دست به اسلحه بردند، پس فرار کرد.»

وی تاکید کرد «پلیس سن برناردینو سابقه نژادپرستی طولانی دارد و بررسی‌های انجام شده در ماه آوریل نشان داد که افسران پلیس این شهر رفتار مغرضانه دارند؛ تنها در یک مورد مشخص شد که افسران پلیس سن برناردینو علیه یک زن لاتین تبار از زور بیش از حد استفاده کرده اند.»

این قتل در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا اعلام شد که پلیس «اوهایو» بیش از 60 گلوله به «جیلند واکر»، مرد سیاهپوست 25 ساله شلیک کرده و وی را به قتل رساند.

براساس اعلام گروه تحقیقاتی « Mapping Police Violence»، پلیس آمریکا روزانه سه نفر را می‌کشد و شمار افراد کشته شده توسط پلیس در سال 2022 به 633 نفر رسیده است.

این رقم نشان دهنده افزایش اندکی نسبت به قتل در این نقطه در سال گذشته است که یکی از مرگبارترین سال‌ها برای خشونت پلیس در تاریخ بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *