نگاهی به کشتار آمریکایی‌ها به دست پلیس این کشور/ سیاه‎پوستان 3 برابر بیشتر به قتل می‎رسند

8:15 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۲۸۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شمار افرادی که در آمریکا به دست پلیس این کشور کشته می‌شوند روندی افزایشی داشته و از مرز هزار نفر در سال فراتر رفته است.

خبرگزاری میزان - پلیس در آمریکا بیش از پلیس هر کشور دیگری مردم را می‌کشد؛ علاوه بر این، به نظر می‌رسد این روند رو به افزایش است و در سال 2021 بیشترین تعداد قتل‌های پلیس (هزار و 144 نفر) ثبت شده است.

به گزارش «worldpopulationreview»، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که در سال 2017 و 2018 سالانه بیش از 900 نفر به دست پلیس آمریکا کشته شده‌‎اند.

این رقم برای سال 2019 از مرز هزار نفر فراتر رفته و در سال 2021 به هزار و 144 نفر رسیده است.

در سال جاری میلادی نیز تاکنون حدود 500 نفر به دست پلیس آمریکا کشته شده‌اند.

اگرچه از سال 2017 تا 2021، پلیس در آمریکا تعداد بیشتری از سفیدپوستان را نسبت به سیاهپوستان، اسپانیایی‌ها یا هر اقلیت دیگری کشته است اما سفیدپوستان همچنین درصد بسیار بیشتری از کل جمعیت این کشور را نسبت به افراد از هر نژاد یا قوم دیگری تشکیل می‌دهند.

وقتی تعداد قتل‌ها با تعداد کلی آمریکایی‌ها از هر نژاد یا قومی مقایسه می‌شود، مشخص می‌شود که احتمال کشته شدن سفیدپوستان در جریان برخورد پلیس نسبت به سیاه‌پوستان، اسپانیایی تبارها و سایر اقلیت‌ها بسیار کمتر است.

در نهایت، سیاهپوستان تقریباً 13 درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما 25 تا 27 درصد از افرادی که توسط پلیس کشته می‌شوند از این گروه اقلیتی هستند.

این موضوع باعث می‌شود سیاهپوستان 2.9 برابر بیشتر از سفیدپوستان در دست پلیس جان خود را از دست بدهند.

یکی از نگران کننده‌ترین مسائلی که پس از تیراندازی به «مایکل براون» در میسوری طی سال 2014 آشکار شد، فقدان یک پایگاه داده ملی جامع برای ردیابی تیراندازی‌های پلیس بود.

پلیس آمریکا در نیم دهه گذشته سالانه 400 تا 500 آمریکایی سفیدپوست را کشته است؛ در مورد سیاهپوستان آمریکایی، میانگین سالانه بین 250 تا 280 کشته در سال است.

به نسبت جمعیت، سیاهپوستانی که از سوی پلیس آمریکا کشته می‌شوند بسیار بیشتر از سفیدپوستان هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *