رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگرانی "هند" از تجدید نظر در روادید کار آمریکا

23:36 - 04 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۵۸۳
تعدادی از مقامات هندی در دیدار گروهی از قانونگذاران آمریکایی نگرانی این کشور را از ایجاد محدودیت های احتمالی در روادید کار این کشور اعلام کردند.
نگرانی
به گزارش سرویس بین الملل در این دیدار مقامات هندی اظهار کردند ایجاد هرگونه محدودیت در صدور روادید کار آمریکا،تاثیر منفی زیادی بر روی مهندسان و متخصصانی که هر سال از این کشور راهی آمریکا می شوند، برجا می گذارد.
 
نیرمالاسیتارام وزیر بازرگانی هند در دیدار با گروه هشت نفره از قانون گذاران آمریکایی به ریاست باب گودلاته رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص روادید کار و حقوق مالکیت معنوی گفت وگو کرد.
 
وی از این گروه خواست برای جلوگیری از ایجاد محدودیت جدید برای صدور روادید کار تلاش کنند.
 
هیات آمریکایی نیز در این نشست در خصوص مسائلی مانند حق چاپ و نشر و حقوق مالکیت معنوی با وزیر بازرگانی هند گفت وگو کرد.
 
راوی شانکار پراساد وزیر فناوری اطلاعات هند نیز در دیدار با قانون گذاران آمریکایی با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی از کارشناسان و متخصصان هندی با روادید کار به این کشور سفر می کنند خواستار جلوگیری از تغییر این قانون کار شد.
 
وی افزود: متخصصان و کارشناسان هندی هزاران شغل برای شهروندان آمریکایی ایجاد کرده اند.
 
هند پیش از این اعلام کرده بود که این کشور از نزدیک تصمیمات دولت امریکا در مورد روادید کار را دنبال می کند و در صورت تصویب محدودیت های جدید برای روادید کار به آن واکنش مناسب نشان خواهد داد.
 
کاخ سفید در حال آمادگی برای صدور دستوری برای کاهش صدور روادید کار امریکا است.
شرکت های فناوری اطلاعات هند همه ساله به طور گسترده در قرعه کشی امریکا برای دریافت رودید کار شرکت می کنند.
 
بر اساس گزارش مجله جهان کامپیوتر در امریکا نزدیک به 86 درصد از روادید H1-B در امریکا برای مشاغل علوم کامپیوتر و 46 درصد از شغل های مهندسی در این کشور در اختیار هندی ها قرار می گیرد.
 
بر اساس پیش نویس دستور جدید دولت ترامپ،همسران دارندگان روادید H1-B در قانون جدید امریکا اجازه کار نخواهند داشت. سیستم قرعه کشی روادید کار به یک سیستم انتخابی بسیار دقیق برای اطمینان از پذیرش بهترین افراد تبدیل می شود.
 
روادید H1-B برای کارگران حرفه ای و آموزش دیده و L1 آمریکا برای انتقال کارمندان شرکت ها به امریکا صادر می شود.
 
این دو نوع روادید به صورت گسترده از سوی شرکت های هندی مورد استفاده قرار می گیرد.
ترامپ پیش از انتخاب خود به عنوان رئیس جمهوری امریکا با انتقاد از صدور روادید کار برای متقاضیان خارجی گفت این سیستم کارمندان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *