سخنگوی "وزارت دفاع افغانستان" از تلاش طالبان برای تخریب روابط کابل با تهران و مسکو خبر داد

13:10 - 13 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۴۴۳۴
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که این احتمال وجود دارد که گروه طالبان برای تخریب روابط این کشور با روسیه و ایران، سلاح های این کشورها را از بازار خریداری کرده باشد.
سخنگوی به گزارش سرویس بین الملل دولت وزیری به رسانه های افغانستان گفت است که در این باره تحقیقات بیشتر انجام خواهد داد تا موضوع دست یافتن طالبان به سلاح های پیشرفته روسی مشخص شود.

توریالی عبدیانی فرمانده پلیس استان «فراه» افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد که گروه طالبان به سلاح های پیشرفته روسی مجهز به دید در شب و راکت های 82 ملی متری دست یافته و از این سلاح ها در مقابله با نظامیان افغان استفاده می کند که به تقویت این گروه کمک کرده است.
 
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که سلاح های ساخت روسیه با نشان های ایرانی هم در بازار آزاد فروخته می شود که این مساله نیز در راستای برهم زدن مناسبات افغانستان با ایران و دیگر همسایه ها است.

وزیری هفته گذشته در یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفته بود که یک تیم تحقیقاتی در وزارت دفاع افغانستان برای روشن شدن برخی ادعاها در باره نوع و کمک تسلیحاتی کشورهای دیگر به گروه طالبان تشکیل شده است.

همزمان با انتشار اخبار دستیابی گروه طالبان به تسلیحات پیشرفته، تحرکات این گروه برخلاف فصول زمستان سال های گذشته در مناطق مختلف افغانستان افزایش یافته و این گروه بامداد یکشنبه با حفر تونل هایی حملات گسترده ای را برای تصرف شهرستان سنگین استان هلمند انجام داد که منابع افغان می گویند این حملات با شکست مواجه شده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *