پایان 10 سال حضور بان کی مون در سازمان ملل/آقای "همیشه نگران" رفتنی شد

5:50 - 12 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۸۶۴
«بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل پس از ده سال حضور در این نهاد با کارکنان سازمان ملل خداحافظی کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ؛ دیلی میل در گزارشی نوشت: «بان کی‌مون» پس از ده سال حضور در سازمان ملل روز جمعه با کارکنان این سازمان ملل خداحافظی کرد و به کار خود در این سازمان پایان داد.

به نوشته دیلی میل بان کی‌مون به ده سال ریاست خود در سازمان ملل و تأسف خوردن در قبال آتش‌هایی که هنوز خاموش نشده‌اند مانند بحران های سوریه و یمن و آفریقا و سودان.

پایان ده سال تأسف خوردن بان ‌کی‌مون برای آتش‌هایی که هنوز خاموش نشدند.

بان کی مون به عنوان آخرین اقدام نمادین با فشار دادن دکمه بالا برنده گوی نورانی در نیویورک که آغاز سال جدید میلادی را اعلام می‌کند، رسما به کار خود در سازمان ملل پایان داد و همزمان نخست وزیر سابق پرتغال «آنتونیو گوترش» کار خود را به عنوان دبیر کل سازمان ملل آغاز کرد.

بان کی‌مون از این ده سال با عنوان «آزمون بدون وقفه» یاد کرده است.

پایان ده سال تأسف خوردن بان ‌کی‌مون برای آتش‌هایی که هنوز خاموش نشدند.

به نوشته دیلی میل اگر چه وی اقداماتی را انجام داده که زندگی بسیاری از افراد را نجات داده است اما از شکست خود در پایان دادن به بحران سوریه که شش سال از آغاز آن می‌گذرد و نیز شکست در پایان دادن به آنچه در یمن و سودان و آفریقا می‌گذرد ابراز نارضایتی کرده است.


پایان ده سال تأسف خوردن بان ‌کی‌مون برای آتش‌هایی که هنوز خاموش نشدند.

بان‌کی مون همچنین در جمع خبرنگاران گفت که پس از ترک سازمان ملل نیز رهبران جهان را ترغیب خواهد کرد تا همکاری‌های بین‌المللی برای رسیدن به یک جهان مرفه‌تر و صلح‌آمیزتر ادامه پیدا کند.

وی در ماه سپتامبر همچنین از شیوه عملکرد و انتظارات سازمان ملل نیز ابراز سرخوردگی کرد و گفت:  به خصوص در محافلی که دبیر کل سازمان ملل می‌تواند دارای قدرت باشد، این امر غیر ممکن است زیرا 193 کشور تصمیم‌گیری می‌کنند و وی این تصمیمات را اجرا می‌کند و دبیر کل نمی‌تواند سیاست‌ها و طرح‌های خود را پیاده کند.

پایان ده سال تأسف خوردن بان ‌کی‌مون برای آتش‌هایی که هنوز خاموش نشدند.

جان بولتون نماینده آمریکا در سازمان ملل در زمان ریاست جمهوری جرج بوش، به بان کی‌مون گفته بود که دولت جرج بوش از وی حمایت خواهد کرد زیرا «ما خواهان کسی هستیم که آنچه را که کشورها در سازمان ملل می‌خواهند انجام دهد و ریاست را در موضوعات مختلف در دست نگیرد.»




 





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *