پیشروی برق آسای ارتش سوریه در شرق حلب/ بافت قدیمی حلب آزاد شد/چرا تکفیری‎ها پیشنهاد دولت سوریه را قبول نمی کنند؟

9:43 - 17 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۸۴۹
نیروهای ارتش سوریه در مناطق شرقی حلب موفق شدند مواضع بیشتری را از اشغال تروریست‌ها به کنترل خود در آورند و در غوطه نیز موفق به قطع خطوط تدارکاتی تروریست‌های داعش شدند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، نیروهای ارتش سوریه در مناطق شرقی حلب موفق شدند مواضع بیشتری از تروریست‌ها را به کنترل خود در آورند و در غوطه نیز موفق به قطع خطوط تدارکاتی تروریست‌های داعش شدند.

پیشروی ارتش سوریه در شرق حلب و غوطه

ارتش سوریه در مناطق شرقی حلب موفق شد طی عملیاتی گسترده، حملات گروه تروریستی موسوم به «جیش حلب» را خنثی کند.

روز سه‌شنبه نیز نیروهای ارتش سوریه با وارد کردن تلفات و خسارات فراوان به تروریست‌ها توانستند در منطقه الشعار پیشروی کنند و این منطقه را به طور کامل از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که نیروهای ارتش سوریه موفق شدند کنترل مناطق «شیخ لطفی» و «مرجه» را در دست بگیرند.

با این وجود نیروهای ارتش در حال تلاش برای باز پس گیری مناطق اشغالی بین بیمارستان چشم و قلعه تاریخی حلب هستند.


پیشروی برق آسای ارتش سوریه در شرق حلب/عملیات جنگنده‌های روسیه در دیرالزور کلید خورد

در همین حال در پی پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه در مناطق شرقی حلب که منجر به آزاد شدن قسمت‌های زیادی از این مناطق شده است تروریست‌های موسوم به "فتح حلب" بیشتر مناطق غربی فرودگاه حلب و منطقه حلب قدیمی را تسلیم نیروهای ارتش کرده‌اند.

علاوه بر این تلاش تروریست‌ها برای اشغال مجدد مناطق «کرم المیسر» و «کرم القاطرجی» بدون هیچ گونه دستاوردی با شکست مواجه شده و علاوه بر این ارتش در حال پیشروی در منطقه الشعار است.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در مناطق شرقی غوطه نیز موفق به منهدم کردن خطوط پشتیبانی تروریست‌های داعش شدند.


پیشروی برق آسای ارتش سوریه در شرق حلب/عملیات جنگنده‌های روسیه در دیرالزور کلید خورد+تصاویر


ارتش سوریه  همچنین مسیر بین «الشوفیه» و روستای «اوتایا» را در نزدیکی منطقه «حوش الضواهره» به کنترل خود در آورده است.

علاوه بر این ارتش موفق به آزادسازی بسیاری از مزارع اطراف شهر «حوش الشلق» از اشغال تروریست‌های داعش شده است.

ارتش سوریه همچنین در مناطق شرقی حلب م طی توانست عملیاتی علیه تروریست‌های موسوم به «جیش الاسلام» که تحت حمایت عربستان نیز هستند، چندین شهر و روستا را به کنترل کامل خود در آورند.


پیشروی برق آسای ارتش سوریه در شرق حلب/عملیات جنگنده‌های روسیه در دیرالزور کلید خورد


نیروی هوایی روسیه نیز اعلام کرده است که ارتش سوریه را با استفاده از جنگنده‌ها و موشک‌های کروز در منطقه شرق غوطه همراهی خواهد کرد.

جنگنده‌های روسیه علاوه بر این مواضع تروریست‌های داعش در دیرالزور را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های روسیه همچنین صبح روز چهارشنبه عملیات گسترده خود علیه تروریست‌های داعش را در مناطق داخلی دیرالزور آغاز کرده‌اند و مواضع داعش در امتداد رشته کوه‌های «ثرده» را هدف قرار داده‌اند.

پیشروی برق آسای ارتش سوریه در شرق حلب/عملیات جنگنده‌های روسیه در دیرالزور کلید خورد



علاوه بر رشته کوه‌های ثرده، جنگنده های روسیه میدان نفتی «تیم» را نیز هدف قرار دادند و علاوه بر از بین بردن تعدادی از تجهیزات زرهی و خودروهای داعش موفق به کشتن 20 تن از تروریست‌ها نیز شدند.

پایگاه هوایی و تیپ زرهی 137 که داعش در حال تدارک استفاده از آن برای عملیات آینده خود در دیر الزور بود نیز هدف جنگنده‌های روسیه قرار گرفت.

در همین حال شبکه الجزیره گزارش داد که فرماندهی گروه های تروریستی در حلب پیشنهاد داده اند که در این شهر آتش بسی 5 روزه برقرار شود.

این در حالی است که وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که دمشق مخالف اجرای آتش بس در شرق حلب را بدون خروج عناصر مسلح از این منطقه رد می کند.


پیشروی برق آسای ارتش سوریه در شرق حلب/عملیات جنگنده‌های روسیه در دیرالزور کلید خورد+تصاویر


در این بیانیه آمده است که سوریه هر گونه تلاش برای آتش بس در شرق حلب را بدون اینکه مشمول خروج افراد مسلح از این منطقه شود رد می کند.

وزارت خارجه سوریه همچنین ضمن محکومیت شدید حمله به بیمارستان صحرایی روسیه در حلب اعلام کرد: دولت سوریه نخواهد گذاشت تا شهروندان این کشور گروگان گروه های تروریستی مستقر در شرق حلب باشند.

دمشق تاکید کرده است که ارتش سوریه تمام تلاش خود را برای آزادی ساکنان شرق حلب انجام خواهد داد.

 بافت قدیمی حلب آزاد شد
سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه کنترل کامل بافت قدیمی حلب را به دست گرفتند.

در همین حال ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن کنترل دو محله قاضی عسکر و تربة لالا در شرق حلب را به دست گرفتند.

از سوی دیگر پایگاه خبری المیادین به نقل از وزارت دفاع سوریه، از آزادی کامل مناطق الشعار، کرم قاطرجی و تپه پلیس در شرق حلب خبر داد.

 بر اساس این گزارش نیروهای ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت قلعه حلب در شرق این شهر هستند.

ارتش سوریه همچنین کنترل بخش جنوبی محله الشعار را به دست گرفت.

مواضع تروریست‌ها در محله‌های المشهد، الانصاری، بستان‌القصر، الزبدیة، و صلاح‌الدین در شهر حلب هدف قرار گرفته شدند.

ارتش سوریه همچنین مواضع تروریست‎ها در شهرک‌های العیس و خان طومان در حومۀ جنوبی حلب را هدف قرار داد.

 چند درصد شرق حلب در اختیار ارتش سوریه است/ چرا تکفیری‎ها پیشنهاد دولت سوریه را قبول نمی کنند؟

سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، ضمن رد برخی از شایعات در خصوص رد پیشنهاد آتش بس توسط دولت سوریه اظهار کرد: دولت سوریه آتش بس را رد نکرده بلکه اعلام کرده که آتش بس با تروریستها را تنها به شرطی می پذیرد که تکفیری ها در شرق حلب سلاح ها را زمین بگذارند و منطقه را ترک کنند.

وی افزود: طبیعی است که اگر در منطقه ای که تروریستها در آن به محاصره در آمده اند بدون آنکه جریان تکفیری تحت کنترل باشند آتش بس برقرار شود، تروریستها از فرصت آتش بس سواستفاده کرده و به مناطق آزادشده نفوذ می کنند.

زارعی با بیان اینکه دولت سوریه موافقت با آتش بس را به ترک تروریستها مشروط کرده و قطعا تروریست ها نیز این شرط را قبول نخواهند کرد خاطرنشان کرد: ارتش سوریه گام کوچکی با آزادسازی کامل شرق حلب فاصله دارد؛ اکنون بیش از 86 درصد شرق حلب در اختیار ارتش سوریه است و بنابراین آنها اگر تسلیم نشوند چاره ای ندارند جز آنکه در یک عملیات نظامی منطقه را در اختیار ارتش سوریه قرار دارد.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *