رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رویترز: "زنان ارتش افغانستان" و مشکلات پیش روی

8:05 - 17 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۳۵۲
رویترز نوشت:‌ زنانی که در ارتش افغانستان خدمت می‌کنند با مشکلات عمده‌ای از جمله جامعه سنتی،‌ مخالفت خانواده،‌ آزار و اذیت همکاران مرد، حقوق کم و ... مواجه‌ هستند.
رویترز: به گزارش سرویس بین الملل  رویترز در گزارشی با عنوان زنان ارتش افغانستان نوشت: مربیان پایگاه نظامی کابل در اطراف این شهر مشغول آموزش نظامی زنان هستند تا این زنان بتوانند در ارتش این کشور خدمت کنند، اما با افزایش خشونت‌ها و جامعه سنتی آینده این زنان را در ابهام فرو برده است.
 
150 زنی که در حال اتمام دوره خود هستند، می‌گویند آنها به خود افتخار می‌کنند که بخشی از تلاش‌ها برای برعهده گرفتن امنیت کشور خود، که از حملات طالبان رنج می‌برند، را به دوش خواهند کشید.
 
سکینه جعفری یکی از زنان در حال آموزش گفت: من بخاطر نجات جان مردم به عضویت ارتش درآمده‌ام و امیدوارم الگوی باشم تا دختران جوان دیگر نیز این کار را ادامه دهند.
 
زنان در پادگان مجزایی از مردان در حومه کابل در حال آموزش هستند،‌ اما مربیان نظامی می‌گویند که آموزش‌ها برای هر دو گروه یکسان است.
 
ژنرال کبری تنها یکی از مربیان می‌گوید: زنانی که از این دوره فارغ التحصیل می‌شوند در نقشهای مثل مدیریت، منابع انسانی، لجستیک و مباحث اطلاعاتی گماشته خواهند شد.  
 
وی افزود: همچنین تعدادی از این زنان در عملیات شبانه نیروهای ویژه ارتش برای تفتیش خانه‌ها که از حساسیت خاصی است،‌ شرکت خواهند کرد.
 
براساس گزارش سیگار، به رغم سرمایه گذاری هنگفت، تنها 900 زن در ارتش افغانستان خدمت می‌کنند که از هدف برنامه که 5000 زن است، فاصله زیادی دارد.
 
60 درصد افغانستانی‌ها مخالف عضویت زنان در ارتش هستند
 
سال گذشته براساس نظرسنجی «موسسه آسیا»، 60 درصد از افراد شرکت کننده اعلام کردند که کار کردن زنان در ارتش و پلیس قابل قبول نیست.
 
همچنین سیگار در ادامه می‌نویسد حتی بعد از اینکه این زنان به عضویت ارتش در می‌آیند،‌ با موانع بسیاری از جمله ارتقا شغلی مواجه می‌شوند.
 
 سیگار در ادامه می‌افزاید: زنانی که در ارتش افغانستان خدمت می‌کنند با مشکلات عمده‌ای از جمله جامعه سنتی،‌ مخالفت خانواده،‌ آزار و اذیت همکاران مرد، حقوق کم و ... مواجه هستند.
 
رویترز نوشت: به رغم همه این مشکلات، زنان ارتش افغانستان بر این مشکلات فائق آمده و به دنبال ایفای نقش بیشتر در جامعه این کشور هستند.
 
بنفشه وزیری یکی از معلمان پادگان اظهار داشت: ما با چالش‌های زیادی مواجه هستیم. در جامعه سنتی زندگی می‌کنیم و بسیاری از افراد با کار کردن زنان در خارج از خانه مخالفند اما نباید تسلیم شویم و با غلبه بر چالش‌ها و محدودیت‌ها باید وظایف خود را انجام دهیم.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *