ارتش سوریه به نزدیکی شهر تل رفعت رسیدند/ پیشروی به سوی روستای کفین در شمال حلب

5:50 - 19 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۱۶۹۳
نیروهای مردمی و ارتش سوریه به همراه نیروهای مقاومت طی ماه های اخیر موفق شدند مناطق زیادی از خاک این کشور را که توسط گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و برخی دولت های منطقه از جمله عربستان آزاد کنند، با فریادهای هیهات من الذله همچنان دشمنان را به زانو در می آورند.
فریاد به گزارش گروه بین الملل ، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه طی روزهای اخیر موفق شدند دو شهرک راهبردی نبل و الزهراء را از لوث تروریست های مورد حمایت عربستان و غرب آزاد کنند و همین موضوع خشم آنان را برانگیخت.

به گفته کارشناسان امور نظامی، نیروهای ارتش سوریه که توسط پرواز جنگنده های روسیه حمایت هوایی می شوند و به کمک مشاوره هایی که مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختیار آنان می گذارند، پیروزی هایی تازه را در مناطق مختلف از جمله استان راهبردی حلب بدست آورده و به موفقیت های نظامی ادامه خواهند داد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم سارا حسین از بیروت در باره پیروزی های اخیر ارتش سوریه و شکست های سنگین تروریست ها نوشت: تحلیل گران اعلام کردند شورشیان سوری بعد از موفقیت های دولت سوریه و روسیه متحد دمشق در حمله به پایگاه آنها در حلب ( شمال سوریه ) که می تواند به عنوان نقطه عطفی در این جنگ بعد از حدود پنج سال به حساب آید با خطر فروپاشی رو به رو هستند.

شورشیان و متحدان بین المللی آنها بعد از شکست تلاش ها برای برگزاری مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل متحد در ژنو دیگر گزینه ای برای مقابله با پیشروی نیروهای وفادار بشار اسد رئیس جمهور سوریه ندارند.

فریاد

تروریست ها در سراشیبی سقوط قرار دارند

امیل هوکایم Emile Hokayem پژوهشگر موسسه بین المللی مطالعات راهبردی مستقر در لندن گفت:  شورشیان در مسیر سراشیبی قرار دارند و شیب این مسیر بسیار تند است .

استان حلب پایگاه تروریست ها در شمال سوریه زمینه را برای دسترسی آنها به ترکیه حامی اصلی مخالفان سوری فراهم می کند. 


فریاد

تروریست ها و متحدان بین المللی آنها بعد از شکست تلاش ها برای برگزاری مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل متحد در ژنو دیگر گزینه ای برای مقابله با پیشروی نیروهای وفادار بشار اسد رئیس جمهور سوریه ندارند.

شهری با همین نام پایگاه اقتصادی سابق این کشور از نیمه سال 2012 به دو بخش شرقی تحت کنترل شورشیان و غربی تحت کنترل ارتش تقسیم شده است.اما نیروهای دولتی اغلب مناطق اطراف حلب را تصرف می کنند و پیشروی های این هفته آنها محاصره شورشیان را تقریبا کامل کرد.


 فریاد


فابریس بالانش Fabrice Balanche جغرافیدان فرانسوی متخصص سوریه گفت: این نقطه عطفی در جنگ است. مخالفان می خواستند استان حلب و ادلب ( شمال غرب ) در همسایگی آن را به پایگاهی برای سوریه آزاد تبدیل کنند اما این تمام شده است .

فیصل ایتانی از مرکز رفیق حریری برای خاورمیانه که به اندیشکده شورای آتلانتیک آمریکا وابسته است، اعلام کرد « حلب نخستین نشانه قابل توجه قدرت هوایی و راهبردی روسیه است که توانست ظرفیت های نسبتا حیاتی را برای رژیم احیا کند .»

هر چند روسیه اعلام کرده است که مواضع گروه (تکفیری) داعش را هدف قرار می دهد تحلیل گران و فعالان اعلام کردند مسکو به ویژه شورشیان غیر تکفیری را هدف قرار می دهد تا رژیم اسد را تقویت کند.

مخالفان سوری معتقدند غرب به آنها خیانت کرده است

مناقشه سوریه که مارس 2011 با سرکوب مرگبار تظاهرات مسالمت آمیز در حمایت از دموکراسی شروع شد بیش از 260 هزار قربانی گرفته است. در این مناقشه بازیگران متعدد سوری و بین المللی درگیر هستند.

مخالفان سوری از سوی متحدان بین المللی خود به علت توقف تحویل سلاح قبل از اعلام برگزاری مذاکرات صلح که آخر ژانویه در ژنو به شکست انجامید احساس خیانت می کنند.


فریاد

مامون الخطیب مدیر خبرگزاری شهاب مستقر در استان حلب که از حامیان ترویست ها است، گفت: « آنچه که بیش از هر چیز دیگری شورشیان را نا امید می کند کشورهایی هستند که خود را دوست سوریه می دانند اما فقط به حرف بسنده می کنند .»

- گزینه های محدود:
ایتانی گفت: با توجه به اینکه دیگر مناطق شورشی به ویژه در جنوب درعا تحت فشار قرار دارند دیگر ذخیره انسانی وجود ندارد.

تروریست ها از مدت ها قبل در پی دریافت سلاح ضد هوایی از متحدان بین المللی خود بودند اما واشنگتن از ترس اینکه این سلاح ها به دست تکفیری ها مثل جبهه النصره، شاخه القاعده سوریه و داعش بیفتد از انجام این کار خودداری کرد.

به گفته هوکایم، تروریست ها احساس می کنند متحدان بین المللی به آنها خیانت کرده اند بنابراین برخی از آنها احتمال دارد به گروه های تکفیری بپیوندند .»

دولت سوریه می خواهد کنترل خود را بر سوریه مفید تحکیم کند که غرب و مرکز این کشور را شامل می شود.

وی افزود: اسد و روسیه می خواهند آمریکایی ها را در شرق با هیولای تکفیری درگیر کنند و همین طوری هم می شود .

به گفته تحلیل گران، پیشروی نیروهای دولتی حکومت اسد را در موضع قدرت قرار داده است و او را به خودداری از هر نوع دادن امتیاز ترغیب می کند و همچنین مذاکره با مخالفان را غیر ممکن می کند .»

با تسلط ارتش سوریه و متحدانش بر روستای کفین، این نیروها به شش کیلومتری شهر تل رفعت در حومه شمالی حلب رسیدند و فاصله خود را با مرز ترکیه کاهش دادند.

از سوی دیگر رسانه های سوریه از پیشروی ارتش سوریه و متحدانش به سوی روستای کفین در شمال شهر مایر واقع در شمال حلب خبر دادند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *