حمله افراد مسلح به بندر بین المللی عدن یمن

20:12 - 13 دی 1394
کد خبر: ۱۱۷۱۸۵
افراد مسلح روز یکشنبه، با حمله به بندر بین المللی شهر المعلا در عدن واقع در جنوب یمن، با نیروهای امنیتی این شهر درگیر شده و دو نفر از نیروهای پلیس این شهر را کشته و شماری را نیز زخمی کردند.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این درگیری در ورودی اصلی بندر المعلا رخ داده است. در این درگیری سرهنگ عبدالخالق محمد شایع از فرماندهان نیروی پلیس این شهر کشته شده است.

این در حالی است که پایگاه خبری «یمن پست» اعلام کرد، افراد مسلح پس از رسیدن زخمی های حادثه بندر معلا به بیمارستان بریهی در شهر منصوره عدن این بیمارستان را محاصره کرده اند.

این درگیری ها در استان عدن واقع در جنوب کشور یمن در حالی انجام می گیرد که نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی پس از خروج ارتش و نیروهای مردمی یمن از این شهر کنترل این استان را به دست گرفته اند.

پس از اشغال نیروهای مزدور عبد ربه منصور هادی و استقرار نیروهای ائتلاف عربی –آمریکایی به سرکردگی عربستان در این استان، گروه تروریستی القاعده به بخش هایی از این استان وارد شد.

گروه تروریستی القاعده با حمایت عربستان به شهرها و روستاهای استان عدن حمله می کند.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر با حمایت انگلیس و آمریکا از ششم فروردین 94، حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و حتی خانه های مسکونی مردم این کشور را بمباران و منهدم کرده اند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *