خبرگزاری میزان - هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (الف) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰، آیین نامه اجرایی این بند را تصویب کرده است.
ماده ۱ - سازمان امور مالیاتی کشور موظف است هر ماه ده درصد (۱۰ %) از سهم عوارض و جریمههای مربوط به موضوع ماده (۷) و بندهای (ب) و (پ) ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده را پس از کسر کسورات قانونی، به تفکیک به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) واریز نماید.
ماده ۲ - عوارض موضوع این آیین نامه براساس شاخصها و ترتیبات زیر میان شهرداری ها، دهیاریها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع میگردد:
الف - سهم کل شهرداریهای مشمول = f/j.
ب - سهم کل دهیاری ها= g/j.
پ - سهم مناطق عشایری و فاقد دهیاری= h+i) /j).
دهیاری M= (۱/) نرمالایز a+b+d) شهری، M= () نرمالایز /۱a+b+c+e)), Z=k۱*a+k۲*
سهم هر شهرداری =z* (k۳*c+k۴*e)
= سهم هر دهیاری z*k۵*d
سهم مناطق عشایری و فاقد دهیاری =z*جمعیت مناطق عشایری و فاقد دهیاری
۱ - a: شاخص معکوس توسعه انسانی.
۲ - b: شاخص معکوس سرانه عوارض ارزش افزوده.
۳ - c: شاخص معکوس سرانه بودجه عمرانی شهرداری ها.
۴ - d: شاخص معکوس سرانه بودجه دهیاری ها.
۵ - e: شاخص معکوس سرانه درآمد ناشی از صدور پروانه ساختمانی شهرداری.
۶ - f: جمعیت شهری (به جز شهرهای مراکز استان ها).
۷ - g: جمعیت روستاهای دارای دهیاری.
۸ - h: جمعیت روستاهای فاقد دهیاری.
۹ - i: جمعیت مناطق عشایری.
۱۰ - j: جمعیت کشور (به جز شهرهای مراکز استان ها).
۱۱ - M: شاخص تعیین شهرداریها و دهیاریهای مشمول.
تبصره ۱ - وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) موظف است نسبت به تعیین ضرایب kn اقدام نموده و سهم شهرداری ها، دهیاریها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری را همه ساله اعلام نماید. شهرداریها و دهیاریهایی که میزان شاخص M آنها از میانگین کشوری کمتر باشند مشمول دریافت عوارض موضوع این آیین نامه خواهند بود.
تبصره ۲ - سازمان امور مالیاتی کشور گزارش توزیع عوارض واریزی قانون مالیات بر ارزش افزوده را به صورت بر خط به تفکیک دهیاری، شهرداری و فرمانداریها در اختیار وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) قرار دهد.
تبصره ۳ – شهرداریها و دهیاریها موظفند همه ساله نسبت به ثبت اطلاعات بندهای (۳)، (۴) و (۵) در سامانهای که سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اعلام میکند، اقدام نمایند.
ماده ۳ - سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور موظف است با رعایت ماده (۲) این آیین نامه، نسبت به پرداخت وجوه در چهارچوب سرفصلهای زیر اقدام نماید:
۱ - کمک به بهبود عبور و مرور
۲ - کمک به اجرای طرحهای توسعه عمرانی و خدماتی و زیست محیطی.
۳ - کمک به تجهیز شهرداریها و دهیاریها به ماشین آلات عمرانی، خدماتی و فناوری اطلاعات
۴ - پرداخت بخشی از سود تسهیلات دریافتی از مؤسسات و بانکها توسط شهرداریها و دهیاریها برای اجرای طرحهای درآمدزا.
۵ - کمک به کارآفرینی اجتماعی.
۶ - کمک به بودجه هزینهای شهرداریهای شهرهای کمتر از (۵۰) هزار نفر و دهیاری ها.
تبصره ۱ – هزینه کرد اعتبارات توسط شهرداریها و دهیاریها بر اساس شیوه نامههای ابلاغی توسط وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) صورت میپذیرد.
تبصره ۲ - در اجرای تبصره (۵) بند (ب) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، شهرداریها و دهیاریهای کشور مکلفند منابع بند (پ) ماده (۲۶) قانون یاد شده را در چهارچوب سیاستهای شورای عالی سلامت و امنیت غذایی هزینه نمایند.
ماده ۴ - سهم مناطق عشایری به حساب ادارات کل امور عشایری هر استان و سهم روستاهای فاقد دهیاری به حساب فرمانداری شهرستان مربوط واریز تا مطابق قوانین و مقررات مربوط هزینه گردد.
ماده ۵ - نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه بر عهده وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) و نظارت بر نحوه عملکرد هزینه اعتبارات واگذار شده بر عهده معاونت امور عمرانی استانداریها میباشد. وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد اعتبارات را به سازمانهای برنامه و بودجه کشور و امور مالیاتی کشور ارایه نماید.
قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب
قانون اساسی +متن کامل قوانین و اصول
قانون مجازات اسلامی + متن کامل قوانین
انتهای پیام/