پوتین:تحقیقات درباره سقوط هواپیمای روسی در جزیره سینا رو به اتمام است

18:05 - 25 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۳۲۱
خبرگزاری میزان - 16 روز پس از متلاشی شدن هواپیمای ایرباس 321 یک شرکت هواپیمایی روسی بر فراز شبه جزیره سینا در مصر که جان 224 گردشگر شهروند روسیه را گرفت، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری این کشور اعلام کرد که تحقیقات در باره دلایل بروز این واقعه در حال پایان است.
به گزارش گروه بین الملل ،ولادمیر پوتین امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست جی 20 در آنتالیا در ترکیه به خبرنگاران گفت: کمیسیون بین المللی در مراحل پایانی رمزگشایی، بررسی قطعات و فرضیه های مطالب مرتبط با حادثه سقوط هواپیما قرار دارد.

وی با بیان اینکه «تحقیقات در مورد سقوط هواپیما روسی به مراحل پایانی رسیده» از اظهارنظر درباره نتایج احتمالی تحقیقات خودداری کرد.

وجود فرضیه های متعدد از احتمال تروریستی بودن واقعه که توسط «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر و رسانه ها در روسیه مورد اشاره قرار گرفته و همچنین احتمال بروز نقص فنی سبب شده است، تا ابهام در باره سقوط با توجه به پراکندگی قطعات هواپیما و اجساد در محدوده 20 کیلومتری بیشتر شود و رسانه ها و افکار عمومی روسیه نیز برای انتشار نتایج تحقیقات لحظه شماری کنند.

نتایج غیررسمی تحقیقات انتشار یافته بیانگر آنی بودن حادثه یعنی متلاشی شدن هواپیما در آسمان بوده به گونه ای که هیچ اطلاعاتی در باره علت داخلی یا خارجی واقعه در جعبه سیاه ضبط نشده است.
 
بررسی ها همچنین نشان می دهد که خلبانان هیچ هشداری درباره بروز شرایط غیرعادی هواپیما دریافت نکرده اند که نشان می دهد حتی زمان کافی نداشتند در برابر شرایط ناگهانی واکنش نشان دهند.

مکالمات خلبانان هواپیمای حامل گردشگران روسی در 20 دقیقه نخست پرواز از شرم الشیخ مصر به سن پترزبورگ و به ویژه از زمان قطع تماس با شبکه ارتباط هوایی تا سقوط که چهار دقیقه بوده عادی است و فقط لحظه بروز حادثه صداهای غیرعادی ثبت شده است.

کارشناسان مصری و روسی نیز پس از بازرسی محل سقوط هواپیمای شرکت هوایی کوگالیم اویا (متروجت) با رد تروریستی بودن این واقعه، احتمال داده اند متلاشی شدن آن در آسمان بر اثر ایجاد اختلال آنی در سیستم بسته هوا، نفوذ بیرونی و تغییر ناگهانی دمای هوای داخل کابین باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *