تحولات اوکراین|

مسکو: حمله اوکراین به بلگورود اقدامی تروریستی است

17:24 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۰۵
مسکو: حمله اوکراین به بلگورود اقدامی تروریستی است
همزمان با تصویب بسته‌های کمکی برای اوکراین از سوی کشورهای غربی، نیروهای نظامی روسیه پیشروی‌های بیشتری در محورهای مختلف دارند.

خبرگزاری میزان – وزارت خارجه روسیه به هدف قرار گرفتن شهر بلگورود از سوی اوکراین واکنش نشان داد.

سفیر ماموریت‌های ویژه در وزارت خارجه روسیه، هدف قرار دادن بلگورود از سوی نیرو‌های اوکراینی را با موشک یک جنایت تروریستی توصیف کرد که عاملان آن در صورت زنده ماندن مجازات خواهند شد.

وی گفت: این اقدام به وضوح یک حمله تروریستی، جنایت و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است که عاملان آن در صورت زنده ماندن پاسخگو خواهند بود.

وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرد که چندی پیش شهر بلگورود در جنوب غربی این کشور هدف حمله با استفاده از موشک‌های بالستیک و پرتابگر‌ها قرار گرفت و ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

جزئیات بسته حمایتی انگلیس از اوکراین

وزارت دفاع انگلیس یک بسته کمک نظامی را برای اوکراین اعلام کرد که بزرگ‌‎ترین بسته کمکی در تاریخ این کشور است؛ این بسته شامل ۵۰۰ میلیون پوند بودجه و تجهیزات حیاتی برای تقویت نظامی اوکراین است.

این بسته کمکی جامع شامل ۴ میلیون گلوله مهمات، بیش از هزار و ۶۰۰ موشک و راکت و ۴۰۰ وسیله نقلیه از جمله ۱۶۰ وسیله نقلیه تحرک محافظت شده هاسکی است.

آزادسازی ۴ شهر در جنوب خارکف از سوی روسیه

وزارت دفاع روسیه از آزادسازی ۴ شهر در استان خارکف در شرق اوکراین، انهدام ده‌ها تانک از جمله آبرامز آمریکایی و سرنگونی ده‌ها موشک در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بررسی تانک آبرامز آمریکایی از سوی روسیه

سرگئی چمزوف، رئیس شرکت فناوری دولتی «روستیخ» روسیه اعلام کرد که کارشناسان این سازمان بررسی یک تانک آمریکایی آبرامز را که در اوکراین توقیف شده بود، برای تعیین فناوری‌ها و نقاط ضعف آن آغاز کردند.

چمزوف جزئیات بیشتری ارائه نکرد که نشان می‌دهد این موضوع محرمانه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *