دم خروس آمريكا در ليبرتي

11:53 - 09 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۱۶۵
خبرگزاری میزان - منابع امنیتی عراق از اصابت ۲۵ فروند موشک «کاتیوشا» به کمپ «لیبرتی» مقر عناصر گروهک تروریستی منافقین در اطراف فرودگاه بغداد و کشته شدن ۲۰ نفر از عناصر این گروهک خبر دادند.
كمپ ليبرتي پس از اقدام ارتش عراق در پاكسازي كمپ اشرف محل اسكان گروهك تروريستي منافقین ايجاد شد تا براي سرنوشت نهايي اين افراد اقدام گردد. حملات صورت گرفته به كمپ ليبرتي در حالي صورت گرفت كه نوع واكنش آمريكايي‌ها به اين مسئله امري قابل توجه است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا حمله به مقر گروهک منافقین در عراق را محکوم کرد. کری در این زمینه گفت: آمریکا قویاً این حمله تروریستی را محکوم می‌کند. ما با مقامات ارشد عراقی در تماس نزدیک هستیم که مطمئن شویم که خدمات درمانی و اضطراری لازم برای قربانیان فراهم شود. وی تاکید کرد که آمریکا متعهد به کمک به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای انتقال دائمی اعضای ساکن در کمپ لیبرتی به خارج از عراق است.

اين سخنان دلسوزانه و بشر دوستانه در حالي از سوي ارشدترين مقام وزارت امور خارجه آمريكا مطرح مي‌گردد كه در باب ماهيت ساكنان ليبرتي نكاتي قابل توجه وجود دارد.

نخست آنكه گروهك تروريستي منافقين چه در دوران صدام و چه در زمان حضور نيروهاي آمريكايي در عراق و چه از زمان تشديد فعاليت تروريست‌ها از جمله داعش، عليه مردم و امنيت ملي عراق اقدام كرده و هزاران انسان ‌قرباني حملات تروريستي آنان شده‌اند.

دوم آنكه گروهك تروريستي منافقين دستش به خون 17 هزار ايراني آغشته است كه جنايتي بزرگ است كه اگر صداقت جهاني براي مبارزه با تروريسم و مجازات قاتلان بشريت وجود داشت، اين گروه تروريستي بايد هم رديف گروه‌هايي مانند داعش قرار گرفته و مبارزه با آنان به تكليفي جهاني مبدل مي‌شد.

سوم آنكه گروهك تروريستي منافقين حتي براي مردم اروپا و آمريكا نيز تهديد امنيتي است و بسياري از اتباع اين كشورها قرباني حملات تروريستي منافقين شده‌اند.

با توجه به اين شرايط مواضع به اصطلاح بشردوستانه كري در قبال كمپ ليبرتي چند نكته مهم را آشكار مي سازد.

اولاً اينكه ادعاي آمريكا مبني بر كمك به عراق براي مبارزه با تروريسم ادعايي واهي است و آمريكا هدفي جز استمرار تروريسم در عراق ندارد كه حمايت آمريكا از گروهك تروريستي منافقين نمودي از آن است.

ثانياً، رفتار كري نشان مي‌دهد كه دشمني آمريكا عليه ملت ايران و نظام اسلامي پاياني ندارد چنانكه آمريكا براي تروريست‌هايي دلسوزي مي‌كند كه دستشان به خون هزاران ايراني آغشته است و همچنان نيز بر ماهيت جنايتكارانه خود تاكيد دارند.

ثالثاً رفتار كري نشان مي‌دهد كه سران آمريكا حتي براي مردم خود نيز ارزش قائل نبوده و به حمايت از تروريست‌هايي مي‌پردازد كه قاتل مردم آمريكا نيز بوده‌اند. با توجه به اين حقايق آنچه در كمپ ليبرتي روي داده را مي‌توان دم خروس آمريكا دانست كه واهي بودن ادعاي آنان در مبارزه با تروريسم و رويكرد مثبت به ملت ايران را آشكار مي سازد.

ليبرتي نشان داد كه آمريكا همان تروريست سابق است كه نگاهي جز حمايت از تروريسم در برنامه‌اش ندارد. امريكا در حالي براي گروهك تروريستي منافقين اشك تمساح مي ريزد كه در برابر كشتار مردم يمن و بحرين به دست سعودي سكوت كرده و حتي از اين كشتار حمايت مي‌كند. اين نوع رفتارها سندي بر واهي بودن ادعاهاي بشر دوستي آمريكا و نگاه كاسبكارانه آن به مقوله حقوق بشر است.

قاسم غفوری -



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *