رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پایان تخلیه پیکر جان‌باختگان توسط کانتینرها/ آغاز شناسایی قربانیان ایرانی که تاکنون شناسایی نشده‌اند/ آمار نهایی جان باختگان همان 464 کشته است

10:19 - 13 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۹۵۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون 8 زائر ایرانی بنا به درخواست خانواده‌ها در مکه دفن شده‌اند، گفت: عربستان اجازه ندارد هیچ فوتی را بدون اجازه در مکه دفن کند.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، سعید اوحدی با بیان اینکه مراحل دفن 8 زائر ایرانی در مکه به درخواست خانواده‌هایشان در حال انجام است، گفت: عربستان حق ندارد بدون اجازه خانواده ها هیچ جان باخته ایرانی را در مکه دفن کند.

وی با بیان اینکه هنوز تعدادی از پیکرهای جان باختگان تحویل نشده است افزود: در حال حاضر آمار ما همان 464 فوتی است اما آمار قطعی همزمان با تحویل همه اجساد مشخص می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: براساس توافق با مقامات سعودی، روند تشریفات اداری برای جان باختگان ایرانی به صورت ویژه و با سرعت منطقی در حال پیگیری است.

اوحدی با بیان اینکه حدود 20 درصد زائران از مکه به مدینه وارد شده اند، اضافه کرد: باتوجه به شیب تند بازگشت زائران، آخرین پرواز ما از جده 20 مهر و از مدینه تا 25 مهرماه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت حجاج خوب است و 160 کاروان زائران وارد کشور شده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه پیکرهای قربانیان منا از کانتینر به سردخانه معیصم منتقل شده است، گفت: در میان این پیکرها به شناسایی زائران ایرانی که تاکنون پیکرهایشان شناسایی نشده است می‌پردازیم.

وی افزود شمار قربانیان فاجعه منا از تمام ملیت‌ها به مراتب بیشتر از 4 هزار نفر است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *