۱.۵ درصد ترافیک پایتخت با بهره‌برداری از آزادراه شوشتری کاهش می‌یابد

10:11 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۲۳۴
۱.۵ درصد ترافیک پایتخت با بهره‌برداری از آزادراه شوشتری کاهش می‌یابد
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پروژه آزادراه شهید شوشتری، گفت: ۱.۵ درصد ترافیک شهر، ۳۰ درصد ترافیک بزرگراه بسیج و هفت درصد ترافیک منطقه با احداث این آزادراه کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام شهر، سید محمد آقامیری در دویست و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید روز گذشته خود از پروژه آزادراه شهید شوشتری، اظهار کرد: این پروژه از سال‌های قبل شروع شده، اما آنچه اهمیت دارد تبدیل بزرگراه به آزادراه است و از هر دو طرف ۶ متر به عرض آن افزوده شود.

وی افزود: موضوع مهم دیگر معارضین شهر است؛ پروژه‌های کمربندی معارضین چندانی ندارند، اما در این پروژه به رغم اینکه نباید معارض داشته باشد، ۸۰ درصد از انرژی دست اندرکاران صرف رفع معارض شده است. ارتش، سپاه و بسیج زمین‌هایی معارض دارند که هریک الزاماتی دارند و تا خواسته‌ها فراهم نمی‌شد امکان واگذاری زمین وجود نداشت. از سویی دیگر باید با وزارت ورزش و آموزش و پرورش نیز تعامل می‌شد و این به جز تأسیسات آب و برق است.

آقامیری با بیان اینکه این پروژه ۱۵ کیلومتر طول دارد که ۹.۳ کیلومتر آن در فاز اول اجرایی می‌شود، تصریح کرد: تعامل خوبی بین سازمان ها، وزارت خانه‌ها و نهاد‌ها با شهرداری تهران صورت گرفته و این جای تقدیر از شهردار تهران و دولت دارد. از لحاظ تخصص معاونت فنی و عمرانی، هیچ مشکلی وجود ندارد و پیمانکاران متخصصی در ۹ جبهه کاری در حال کار هستند که بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: ۱.۵ درصد ترافیک شهر، ۳۰ درصد ترافیک بزرگراه بسیج و هفت درصد ترافیک منطقه با احداث این آزادراه کاهش خواهد یافت که امیدواریم فاز اول آن در ۶ ماهه دوم سال به نتیجه و بهره برداری برسد. خوشبختانه برای رفع معارضین توافقات لازم صورت گرفته و امید می‌رود فاز اول در ۶ ماه دوم امسال افتتاح شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *