پوشاک قاچاق با نام برندهای معتبر خارجی

12:00 - 01 مهر 1394
کد خبر: ۷۹۶۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - رئیس انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه مردم مراقب برندهای معتبر خارجی باشند، گفت: تمام کالاهای این برندها قاچاق بوده و کیفیت مناسب و استاندارد این برندها را ندارند و وزارت صنعت، معدن، تجارت با اجرای طرح ساماندهی بازار فروش کالاهای خارجی به دنبال کنترل و نظارت مناسب بر روی عرضه و فروش پوشاک قاچاق در کشور است.
مروج حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با بیان اینکه هیچ یک از برندهای خارجی که در ایران عرضه می شوند، دارای مجوز نیستند، اظهار کرد: اغلب برندهای معروف اروپایی در بخش پوشاک در ایران تقلبی هستند و به هیچ عنوان مجوز و نمایندگی از این برندهای معتبر را برای فروش محصولاتشان ندارند.

رئیس انجمن صنایع نساجی افزود: کیفیت محصولاتی که در ایران با نام این برندها عرضه می شود، تقلبی است و به طور حتم اگر این فروشگاه ها تحت نظارت برندهای مذکور فعالیت می کردند، اجازه تولید و فروش چنین کالاهای بی کیفیتی را نداشتند.

وی با بیان اینکه تا قبل از تحریم ها شرایط برای دریافت نمایندگی برندهای معتبر مناسب بود، گفت: بخشی از مشکلات کنونی به دلیل تحریم ها و قطع روابط میان ایران و کشورهای اروپایی بود با این حال تا به امروز هنوز نمایندگی واقعی از برندهای معتبر خارجی در عرصه پوشاک در کشور ایجاد نشده و کالاهای موجود در بازار به صورت کلی قاچاق است.

مروج حسینی ادامه داد: بر اساس برآوردهای موجود در حدود 70 درصد پوشاک موجود در بازار کشور به صورت قاچاق به کشور وارد شده و کشور چین در جایگاه نخست وارد کننده پوشاک به کشور است و بعد از آن ترکیه و کشورهایی نظیر بنگلادش و ویتنام قرار دارند.

وی از ابلاغ بخشنامه ای از سوی صنعت، معدن و تجارت برای شناسنامه دار کردن پوشاک وارداتی به کشور خبر داد و گفت: این وزارت خانه به دنبال مقابله جدی با قاچاق پوشاک به کشور تا بر اساس شناسنامه دار شدن پوشاک واردات رسمی این کالا به کشور جایگزین قاچاق شود.

رئیس انجمن صنایع نساجی تاکید کرد: این انجمن پیشنهاد کرده که به نمایندگان برندهای خارجی فرصتی داده شود که  محصولات خود را به صورت رسمی و قانونی ثبت کنند، تا در صورت کپی برداری های مختلف بتوانند از حقوق خود دفاع کنند. البته این اقدام جدیدا به صورت جدی و با نام ساماندهی بازار فروش کالاهای خارجی در حال پیگیری است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *