بذرپاش: دولت برای اولین بار می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند

13:11 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۴۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بذرپاش: دولت برای اولین بار می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، دولت برای اولین بار می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند، گفت: با اجرای این قانون می‌توانیم شاهد بازاری آرام‌تری برای مسکن اجاره‌ای در سال جاری باشیم.

خبرگزاری میزان - مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران درباره موضوع ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها که روز گذشته از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد، توضیحاتی ارائه کرد.

بذرپاش با اشاره به اینکه برای اولین‌بار دولت می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند، اظهار کرد: اگر در استانی تورم بیش از ۳۰ درصد باشد شورای مسکن می‌تواند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم نسبت به تعیین سقف اقدام کند. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این قانون جزئیات دیگری دارد که به مردم اعلام می‌شود؛ این قانون دست دولت را برای مداخله در بازار باز می‌کند که در پی آن می‌توانیم شاهد بازاری آرام‌تری برای مسکن اجاره‌ای در سال جاری باشیم. 

وی همچنین تصریح کرد: نظام‌مندتر کردن مداخله‌گران بازار مسکن و اجاره هم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

بذرپاش با بیان اینکه تاکنون چنین قانونی در دست نبود و در زمان کرونا فقط در یک مقطعی رشد ۲۵ درصدی مصوب شد، افزود: البته این قانون جزئیات مفصل‌تر دیگری دارد که انشاءالله همکاران بنده در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها حاضر خواهند شد و جزئیات قانون را در یک نشست مطبوعاتی به طور کامل اعلام می‌کنند.

وی یادآور شد: قانون بسیار قانون خوبی است، جا دارد از مجلس شورای اسلامی که در روز‌های پایانی این قانون را ابلاغ کرد قدردانی کنم، زیرا این قانون دست دولت را برای مداخله بیشتر در بازار باز می‌کند که بتوانیم امسال یک بازار آرامتری را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش دیگر این قانون ساماندهی سکو‌های مجازی برای مدیریت بازار است و بخش دیگر آن، نظام‌مندتر کردن مداخله‌گران در بازار مسکن و اجاره است که امیدواریم بتوان این کار را انجام داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *