رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت باید هزینه حضور در تهران را بپردازد

13:27 - 27 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۹۴۶
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: واقعیت این است که ما برای اداره تهران نیاز به کمک همه دستگاه‌ها داریم. چون اگر ما حمایت دولت را نداشته باشیم در این صورت مشکلات اساسی شهر تهران قابل حل نخواهد بود.
مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با سرانجام رایزنی با دولت و مجلس بر سر بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران به میزان گفت: من از نتیجه این گفتگو‌ها بی اطلاع هستم. اما قرار بود این رایزنی‌ها در جهت تحقق اهداف مدیریت شهری و اختصاص منابع مالی لازم برای حل مسائل اصلی تهران نظیر حمل و نقل عمومی باشد. اما از نتیجه این مذاکرات و رایزنی‌ها هنوز اطلاعی به دست بنده نرسیده است.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در واکنش به این پرسش که آیا قطعیت پیدا کردن آن سهمی که در بودجه سال آینده برای تهران در نظر گرفته شده شرایط دشواری را برای اداره پایتخت ایجاد خواهد کرد گفت: در دوره‌های مختلف دولت‌های ما متاسفانه سهم تهران از منابع مالی را پرداخت نکرده اند. همین مساله هم باعث شده تا مشکلات تهران به صورت روزافزون افزایش پیدا بکند. توقع ما از دولت این است که هزینه اداره پایتخت را پرداخت بکند. چون حضور خود دولت در تهران باعث ایجاد این هزینه‌ها شده است. یعنی حداقل در زمینه تکالیف قانونی که بر عهده دولت گذاشته شده باید این پرداخت‌ها به انجام برسد. این کمترین اقدامی است که می‌توان برای تهران به انجام رساند. واقعیت این است که ما برای اداره تهران نیاز به کمک همه دستگاه‌ها داریم. چون اگر ما حمایت دولت را نداشته باشیم در این صورت مشکلات اساسی شهر تهران قابل حل نخواهد بود.
 
بیشتر بخوانید:
 
عباسی درخصوص طرح ادعا‌ها درباره امکان پذیر نبودن اجرای پروژه‌های کلان در دوره کنونی مدیریت شهری گفت: تا زمانی که بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران ارائه نشود ما نمی‌توانیم در مورد پروژه‌های اجرایی نظری بدهیم. ما باید ابتدا ببینیم شهرداری تهران بودجه سال آینده را بر اساس چه شاخص‌هایی ارائه می‌کند. اما آن چیزی که در رابطه با این موضوع مدنظر شورای شهر قرار دارد این است که کار‌های زیرساختی در شهر تهران انجام شود. یعنی خواسته ما در شورای شهر این است تا برنامه‌های عمرانی مناسبی طرح ریزی و مشخص و منابع مالی لازم هم برای اجرای این طرح‌ها اختصاص داده شود تا مدیریت شهری هم بتواند این برنامه‌ها را با موفقیت به سرانجام برساند.

وی درپاسخ به اینکه آیا پروژه‌های نیمه تمام مربوط به دوره گذشته مانع از اقدام برای اجرای پروژه‌های کلان جدید شده گفت: پروژه‌های کلان جدید الزاما به مفهوم از نو آغاز کردن پروژه‌ها نیست. چیزی که در این موضوع ضرورت دارد این است که باید بین پروژه‌ها اولویت گذاری شود. البته گاهی ممکن است اولویت برای ما تکمیل یک پروژه ناتمام باشد. گاهی هم پیش می‌آید که اولویت با پروژه‌ای باشد که قرار است برای اولین بار شکل بگیرد. درحال حاضر تهران با اولویت‌هایی مثل ترافیک، آلودگی هوا و بازچرخانی آب برای فضای سبز درگیر است؛ بنابراین ضرورت دارد تا ما به این موضوعاتی که اولویت‌های شهر تهران هستند بپردازیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *