پیشرفت اجرای شبکه فاضلاب تهران به ۶۷ درصد رسید

9:52 - 09 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۱۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران، از اجرای ۶۷ درصد شبکه فاضلاب تهران و زیرپوشش قرار گرفتن پنج میلیون و ۵۸۰ هزار نفر خبر داد.

- به نقل از پاون، سید مرتضی احتشامی از اجرای ۶۷ درصد شبکه فاضلاب تهران و زیرپوشش قرار گرفتن پنج میلیون و ۵۸۰ هزار نفر خبر داد.

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران با اشاره به این‌که در برنامه نهایی شبکه فاضلاب تهران ۱۱ میلیون نفر زیرپوشش قرار می‌گیرند، افزود: طول شبکه قابل‌اجرا در این طرح ۸۰۰۰ کیلومتر است که تاکنون ۷۰۱۸ کیلومتر اجراشده و ۹۸۱ کیلومتر از آن نیز باقی‌مانده است.

وی بابیان اینکه مناطق ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران همچنان در انتظار اجرا و تکمیل پروژه هستند، گفت: در شبکه فاضلاب تهران ۲۱۲ کیلومتر خطوط انتقال اصلی وجود دارد که تاکنون ۱۸۹.۵ کیلومتر آن اجراشده و ۲۲.۵ کیلومتر از آن نیز باقی‌مانده است.

احتشامی بابیان این‌که ۲۲ فاز تصفیه‌خانه فاضلاب باید در تهران ساخته شود، ادامه داد: تاکنون شش فاز تصفیه‌خانه جنوب تهران اجراشده،  چهار فاز در آستانه بهره‌برداری،  سه فاز در حال ساخت و ۹  فاز نیز در دست مطالعه است.

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران با اشاره به وجود تصفیه‌خانه‌های محلی در تهران گفت: سالانه از این تصفیه‌خانه‌ها ۱۶ میلیون مترمکعب پساب جمع‌آوری می‌شود که این حجم پساب به‌طور کامل برای آبیاری فضای سبز تهران به شهرداری تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: در شش فاز تصفیه‌خانه جنوب تهران ۲۵۰ میلیون مترمکعب در سال پساب تولید می‌شود که با تکمیل واحد‌های ۷ و ۸ تصفیه‌خانه ۹۰ میلیون مترمکعب دیگر به آن اضافه و همه پساب تولیدی این تصفیه‌خانه به دشت ورامین منتقل می‌شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *