رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا انتظار دارد ایران ابزار‌های دفاعی خود را براساس سیاست‌های آن‌ها مدیریت کند

13:52 - 09 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۰۹۴
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه آمریکا انتظار دارد ایران ابزارهای دفاعی خود را براساس سیاست‌های آن‌ها مدیریت کند، گفت: به همین برای ورود به بحث تولید پهپاد ایران در آستانه آغاز مذاکرات وین، یادآور این است که مشکل آمریکایی‌ها توانمندی‌های ایران و مباحث دیگر صرفاً بهانه است.

فواد ایزدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: تحریم‌های اخیر یادآور این حقیقت است که هرچقدر آمریکایی‌ها از ایران امتیاز می‌گیرند، بازهم خواهان امتیازات بیشتری هستند و درخواست‌های آن‌ها در روند امتیازگیری متوقف نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: آمریکایی‌ها پیش از این می‌گفتند که ایران قصد ساخت بمب هسته‌ای دارد و ما می‌خواهیم جلوی آن را بگیریم؛ ایران نباید سلاح کشتار جمعی داشته باشد.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها اکنون که برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را ذیل برجام محدود کرده‌اند، به قضیه پهپاد ورود کرده‌اند، در صورتی که اصلا پهپاد سلاح کشتار جمعی نیست. سلاح متعارفی است که جنبه تدافعی دارد.

ایزدی با بیان اینکه آمریکایی‌ انتظار دارد ایران ابزارهای دفاعی خود را براساس سیاست‌های این کشور مدیریت کند، گفت: به همین جهت ورود به بحث تولید پهپاد ایران در آستانه آغاز مذاکرات وین، یادآوری این است که مشکل آمریکایی‌ها با ایران توانمندی‌های ایران است و بحث دیگر صرفاً بهانه است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام اخیر خزانه‌داری آمریکا در تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی کشورمان، ضمن محکوم کردن و مردود دانستن آن اظهار داشت: اعمال تحریم‌های جدید نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید است. دولتی که از قصد بازگشت به برجام سخن می‌گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می‌دهد این پیام را ارسال می‌کند که واقعا قابل اعتماد نیست.

وی در ادامه افزود: دولت‌های مختلف در این کشور نشان داده‌اند که تا چه میزان ناتوان از درک واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند. اینگونه اقدامات آمریکا در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ و تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه این کشور است و همانطور که تا کنون این سیاست هیچ یک از اهداف آمریکا را محقق نکرده است باز هم دستاوردی برای این کشور جز ناکامی‌های جدیدتر در پی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این فشار‌ها و تحریم‌ها خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و آرامش مردم سرافراز کشور ایجاد نخواهد کرد. تهران مسیر توسعه پایدار اقتصادی را با قدرت ادامه می‌دهد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *