نشست هم‌اندیشی استانداران کشور با محور جوانی جمعیت برگزار شد

13:21 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۳۱۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نشست هم‌اندیشی استانداران کشور با محور جوانی جمعیت برگزار شد
نشست هم‌اندیشی استانداران کشور به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با محور جوانی جمعیت برگزار شد. 

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت کشور،نشست هم‌اندیشی استانداران کشور ظهر دوشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش، استانداران و مدیران کل بانوان استانداری‌ها در سالن پیامبراکرم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور در این جلسه ضمن دریافت گزارش وضعیت استان‌ها از حیث ساختار جمعیتی و جمعیت دانش آموزی بر ضرورت تأمین امکانات و رفع کمبود‌ها با مشارکت و بسیج امکانات دستگاه‌ها تأکید کرد. 

حمایت از طرح‌های نیمه تمام عمرانی در حوزه آموزش و پرورش، آمادگی عملی و میدانی برای فصل آزمون سراسری خردادماه به منظور برگزاری آزمونی امن و آرام بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

بررسی روند تخصیص اعتبارات آموزشی به استان‌ها، اجرای طرح‌های اشتغال زایی و کنترل نرخ بیکاری در راستای تحقق شعار سال، ساماندهی اتباع در استان‌ها و پیگیری برنامه‌های فرهنگی در روستا‌ها و شهر‌ها همزمان با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و اربعین حسینی دیگر مباحث این نشست بود.

پیگیری مسائل مرتبط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان ها، بررسی روند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شناسایی حلقه‌های مفقوده در زنجیره سرمایه گذاری استان‌ها و اشتغالزایی، تشکیل قرارگاه‌های جوانی جمعیت در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، گفتمان سازی قوی و فرهنگسازی موضوع جوانی جمعیت در کنار اجرای طرح‌های نتیجه محور که به پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی منتهی خواهد شد از محور‌های طرح شده در این نشست سراسری بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *