بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه آخرین خدمات و دستاورد‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

11:24 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۲۵۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه آخرین خدمات و دستاورد‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
رئیس جمهور هم‌زمان با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از نمایشگاه آخرین اقدامات، خدمات و دستاورد‌های این وزارتخانه دیدن کرد.

خبرگزاری میزان -  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز سه‌شنبه و در آستانه روز جهانی ارتباطات به منظور برگزاری جلسه نظارت ستادی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور یافت، از نمایشگاه آخرین اقدامات، خدمات و دستاورد‌های این وزارتخانه در بخش‌های پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات دیدن کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات نتایج خدمات ارائه شده و دستاورد‌های حاصله مطلع شد.

در بخش ابتدایی این نمایشگاه ربات‌های هوشمند تجزیه‌گر به نمایش درآمده بود که تاکنون ۵۰ دستگاه از این ربات‌ها در مرکز تجزیه مبادلات پستی به‌کارگیری شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است با حمایت‌های دولت تعداد این ربات‌ها در آینده نزدیک به ۴۰۰ دستگاه برسد.

این ربات‌ها کاملا ساخت داخل بوده و حاصل ۲ سال و نیم تلاش ۷ گروه فنی متشکل از ۲۵ نفر از دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف است که در طراحی آن‌ها از نماد‌ها و اِلمان‌های ایرانی از جمله خطوط شکسته نستعلیق نیز بهره گرفته شده است.

دستاورد بعدی به نمایش درآمده در این نمایشگاه صندوق‌های پستی هوشمند بودند که عملیات دریافت و تحویل مرسولات پستی به واسطه آن‌ها به شکل هوشمند انجام می‌شود.

بر این اساس افراد می‌توانند مرسولات پستی خود را درون این صندوق‌ها قرار داده و اطلاعات مرسوله و آدرس و مشخصات گیرنده را وارد دستگاه کنند تا موزعین پستی مرسوله را به مقصد برسانند. 

همچنین پس از ارسال مرسولات پستی برای افراد و قرار گرفتن آن‌ها در این صندوق‌ها، صاحب مرسوله از طریق یک کد از ارسال آن آگاه شده و با همان کد امکان دریافت مرسوله خود از صندوق‌های هوشمند را دارد.

نصب این صندوق‌ها در مجتمع‌های مسکونی، دانشگاه‌ها و مراکز پرتردد آغاز شده و به سرعت در حال توسعه است.

در این نمایشگاه همچنین آخرین تجهیزات فنی ارتباطاتی، فناوری اطلاعاتی و زیرساختی بومی شده نیز به نمایش درآمده است.

بر اساس توافقی که سال گذشته و همزمان با روز جهانی ارتباطات منعقد شده بود، تولیدکنندگان داخلی تجهیزات ارتباطی و زیرساختی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تولید این تجهیزات را با استاندارد‌ها و در تراز کیفیت جهانی بومی‌سازی کرده و به سطح تولید انبوه رساندند.

امروز و هم‌زمان با جلسه نظارت ستادی رئیس جمهور قرارداد خرید تجهیزات از این تولیدکنندگان از سوی اپراتور‌های داخلی به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با ۱۰ شرکت تولیدکننده منعقد شد و قرار است تا پایان سال ارزش این قرارداد‌ها به ۵ هزار میلیارد تومان برسد.

مودم‌های مخصوص فیبرنوری، تجهیزات پرظرفیت انتقال نوری، آنتن‌های ایستگاه‌های موبایل مورد نیاز اپراتور‌های فیبرنوری و اینترنت سیار از جمله این محصولات و تجهیزات هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *