بررسی لایحه کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در هفته و افزایش تعطیلات آخر هفته در جلسه علنی امروز مجلس بی‌نتیجه ماند

11:31 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۲۶۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
بررسی لایحه کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در هفته و افزایش تعطیلات آخر هفته در جلسه علنی امروز مجلس بی‌نتیجه ماند
بررسی لایحه کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در هفته و افزایش تعطیلات آخر هفته در جلسه علنی امروز مجلس بی‌نتیجه ماند و ادامه رسیدگی به آن به جلسات آینده موکول شد.

خبرگزاری میزان - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس به ادامه بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری موسوم به کاهش ساعات کاری در هفته و افزایش تعطیلات آخر هفته پرداختند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود چندین پیشنهاد از جمله به پیشنهاد کاهش ساعت کاری کارمندان خانم به حداکثر ۲۰ ساعت و همچنین پیشنهاد انجام یک چهارم ساعات کاری در هفته به صورت دورکاری پرداختند.

نمایندگان مجلس با پیشنهاد کاهش ساعت کاری کارمندان خانم به حداکثر ۲۰ ساعت در هفته با استناد به این‌که می‌تواند منجر به کاهش حضور بانوان در دستگاه‌های دولتی و همچنین آسیب به کار مفید شود مخالفت کردند. همچنین در ادامه نمایندگان پیشنهاد محمدرضا صباغیان مبنی بر این‌که کارمندان یک چهارم ساعت کاری خود در هفته را به صورت دورکاری انجام دهند را بررسی کرده و با آن مخالفت کردند.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی که از موافقان این پیشنهاد بود تاکید داشت با توجه به تعهدی که کارمندان ما دارند فراهم کردن بستر دورکاری می‌تواند یک ابتکار و یک نوآوری و یک تحول در نظام اداری کشور به شمار رفته و حتی میزان بهره‌وری کارمندان را ارتقاء دهد.

سید کاظم دلخوش اباذری که از مخالفان این پیشنهاد بود تاکید داشت اکنون که ساعات کاری ۴۴ ساعت و به صورت حضوری نیز می‌باشد آنطور که باید و شاید بازدهی نداریم. حال اگر بنا باشد که هم ساعت کاری کاهش یابد و هم بحث دورکاری مطرح شود اوضاع بدتر خواهد شد.

در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان در این طرح عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت خاطرنشان کرد که دولت با کاهش ساعات کاری به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرده و اکنون بحثی در این زمینه وجود ندارد.

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص این طرح امروز نیز به مصوبه‌ای تمام نشد و طرح همچنان در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار دارد و نمایندگان در جلسات آتی به ادامه بررسی پیشنهادات در این طرح خواهند پرداخت.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *