رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استقبال روسیه از عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای

8:33 - 27 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۷۱۸
نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از پیوستن کشورمان به سازمان همکاری شانگهای استقبال کرده و می‌گوید ایران سهم عمده ای در عادی سازی وضعیت در منطقه دارد.

- «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای استقبال کرد.

«اولیانوف» در توییتر خود نوشت «خبر خوب و مورد استقبال؛ در روابط بین المللی حقوق و فرصت‌های جدید با مسئولیت‌های خاصی همراه می‌شوند. در شرایط کنونی ایران نقش عمده‌ای در عادی سازی وضعیت در منطقه از جمله بازگشت کامل به برجام ایفا می‌کند.»

بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای روز جمعه با حضور سران ۱۲ کشور عضو و ناظر از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در شهر «دوشنبه»، پایتخت تاجیکستان، آغاز شد.

در جریان این نشست، عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای تایید شد و ایران رسما به عنوان نهمین کشور به عضویت این سازمان درآمد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی مجازی خود در این نشست، از آغاز روند عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای حمایت کرد.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود گفت «پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای، به اقتدار بین المللی این سازمان کمک خواهد کرد.»

«شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین نیز در جریان سخنرانی مجازی خود در این نشست گفت «عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای پذیرفته می‌شود.»

رئیس جمهور چین ضمن بیان این مطلب که همه موانع در تجارت و فناوری باید برداشته شود، یادآور شد «کشور‌های عضو نباید اجازه دهند که این سازمان هدف حمله کشور‌های دیگر قرار گیرد.»

«نارندرا مودی»، نخست وزیر هند، نیز در سخنرانی خود در جریان نشست سازمان همکاری شانگهای، از عضویت ایران در این سازمان استقبال کرد.

نخست وزیر هند گفت «امسال ما بیستمین سالگرد تاسیس سازمان همکاری شانگهای را جشن می‌گیریم. این باعث خوشحالی است که دوستان جدیدی در این مناسبت فرخنده در حال ملحق شدن به ما هستند؛ من از کشور ایران به عنوان یک عضو جدید سازمان همکاری شانگهای استقبال می‌کنم.»

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *