بیانیه وزارت امور خارجه در محکومیت شدید اقدام استرالیا در اعمال تحریم علیه مقام‌ها و نهاد‌های حاکمیت ایران

23:47 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۳۹۳
بیانیه وزارت امور خارجه در محکومیت شدید اقدام استرالیا در اعمال تحریم علیه مقام‌ها و نهاد‌های حاکمیت ایران
وزارت امور خارجه در محکومیت اقدام استرالیا در اعمال تحریم علیه مقام‌ها و نهاد‌های حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای تاکید کرد: ایران رویکرد غیرقانونی توسل به ابزار تحریم از سوی استرالیا و تبعیت آن از واشنگتن را به شدت محکوم می‌کند.

خبرگزاری میزان - وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای، اقدام رژیم استرالیا در اعمال تحریم علیه برخی مقام‌ها و نهاد‌های حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد. 

در این بیانیه آمده است: سکوت استرالیا و شرکای آن در قبال اقدام متجاوزانه و نقض قوانین و حقوق بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و موضع این کشور‌ها نسبت به اقدام مشروع ایران علیه این رژیم در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، به خوبی نمایان‌گر رویکرد دوگانه استرالیا و شرکای غربی آن در قبال تحولات منطقه است.

این بیانیه می‌افزاید: رویکرد دوگانه استرالیا و شرکای آن در انتخاب گزینشی هنجار‌های بین‌المللی، نه تنها کمکی به کاهش بی‌ثباتی در منطقه نمی‌کند، بلکه با سکوت در برابر حمله رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک، تامین تسلیحاتی آن در کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع غزه، رژیم اسرائیل را در نقض قواعد بین‌المللی و ارتکاب جنایت‌های جنگی بیشتر تشویق کرده و منطقه را به سوی بی‌ثباتی رهنمون می‌کند.

وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرده است که عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه، اشغالگری و رویکرد جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین و حمایت بی‌دریغ ائتلاف شرارت از جمله استرالیا از این رژیم است.

بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران رویکرد غیرقانونی توسل به ابزار تحریم از سوی استرالیا و تبعیت آن از واشنگتن را به شدت محکوم کرده و حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *