رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چراغ سبز عراق به پرواز هواپیماهای روسی از آسمان این کشور

0:45 - 22 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۸۱۳
خبرگزاری میزان-مشاور امنیت ملی سابق عراق اعلام کرد که هواپیماهای روسی می توانند از حریم هوایی این کشور برای ارسال کمک های انسان دوستانه برای دولت سوریه استفاده کند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از السومریه نیوز؛ "موفق الربیعی" مشاور امنیت ملی سابق عراق گفت که کشورش با تقاضای روسیه برای استفاده از حریم هوایی عراق به منظور ارسال کمک ها برای دولت سوریه در جنگ علیه گروه تروریستی داعش مخالفتی ندارد.

الربیعی افزود: به عقیده من ، روسیه برای حمایت از دولت و مردم سوریه در جنگ علیه داعش می تواند از حریم هوایی عراق استفاده کند و این مسئله عراق را در جایگاه قوی در منطقه قرار می دهد و بغداد می تواند از موقعیت سیاسی خود به دولت سوریه در اجرای اصلاحات دموکراتیک در نظام حاکم این کشور کمک کند.

موفق الربیعی اظهار داشت: مبارزه با تروریسم بخشی از مفاد توافقنامه راهبردی است که در گذشته میان بغداد و واشنگتن به امضا رسید و باید با حفظ حاکمیت ، استقلال و تمامیت ارضی کشور همراه باشد .

وی افزود: بر اساس این توافقنامه عراق می تواند با هر کشور خارجی درباره مبارزه با تروریسم همکاری کند و این موضوع امری کاملا داخلی است.

الربیعی تاکید کرد: روسیه به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل با دولت سوریه از مبارزه با تروریسم حمایت می کند و دولت عراق بر اساس سیاست های منطقه ای و بین المللی خود با کشورهایی که در زمینه مبارزه با تروریسم فعالیت دارند ، همکاری می کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *