اسفندیاری‌فر: استابلر تنها کشتی‌گیر مطرحی بود که در المپیک به نمایندگان کشورمان باخت/ نقاط ضعف‌ همچنان مشهود بود

10:39 - 02 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۰۸۱۷
سرمربی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی تایوان گفت: برای ارزیابی عملکرد کشتی فرنگی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باید ببینیم آیا نتایج به دست آمده با پتانسیلی که در تیم وجود داشته است همخوانی دارد یا خیر.

مهرزاد اسفندیاری‌فر در گفت‌و‌گو با میزان، در خصوص عملکرد تیم‌ملی کشتی‌ فرنگی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، اظهار داشت: برای ارزیابی عملکرد کشتی فرنگی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باید ببینیم آیا نتایج به دست آمده با پتانسیلی که در تیم وجود داشته است همخوانی دارد یا خیر. کشتی فرنگی در حالی به المپیک اعزام شد که در وزن ۸۷ کیلوگرم نتوانستیم به سهمیه برسیم و با یک ترکیب ناقص و با ۵ کشتی‌گیر در المپیک حضور پیدا کردیم.

وی ادامه داد: در ابتدا باید این سوال مطرح شود که چرا حسین نوری در رقابت‌های کسب سهمیه در ثانیه‌های پایانی مقابل کشتی‌گیر چینی شکست خورد. آیا دلیل این شکست بررسی شد و روی همه کشتی‌گیران کار شد تا در المپیک باز هم از چنین نقطه‌ای ضربه نخوریم؟ آیا نقطه ضعف نجاتی در خاک برطرف شده بود؟ این‌ها مواردی بود که متاسفانه علی‌رغم مشهود بودن، اما روی آن‌ها کار نشده بود و در المپیک باز ام از این ناحیه ضربه خوردیم.

سرمربی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی تایوان گفت: تنها کشتی‌گیر مطرحی که مقابل کشتی‌گیران ایرانی شکست خورد، فرانک استابلر بود. ما در المپیک کشتی‌های برابر و حتی در برخی موارد کشتی‌هایی که از حریف سرتر بودیم را هم واگذار کردیم. چرا میرزازاده که قبلا میلیمتری به کایالپ باخته بود و مبارزه‌اش با این کشتی‌گیر در بدترین حالت باید پایاپای و برابر پیش می‌رفت و پیشرفتش در این مدت با شکست دادن کایالپ به اثبات می‌رسید، نسبت به مبارزه قبلی‌اش پیشرفتی نداشت. از طرفی باخت محمدعلی گرایی به ژاپن و شکست نجاتی مقابل ارمنستان که به مراتب از کشتی‌گیران کشورمان ضعیف‌تر بودند، چه توجیهی دارد.

اسفندیاری‌فر تصریح کرد: چرا ضعف‌ها برطرف نشد تا در المپیک باز هم از همان ناحیه ضربه بنخوریم. ساروی در المپیک باید بر الکسانیان غلبه می‌کرد؛ الکسانیان طی دو سال گذشته در بدترین دوران خودش قرار داشته و ضعیف‌ترین کشتی‌های دوران قهرمانی‌اش را شاهد بودیم، اما باز هم مقابل ساروی پیروز شد.

سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی تایوان خاطرنشان کرد: در خصوص فدراسیون هم اگر بخواهم منصفانه نظر بدهم باید بگویم که علیرضا دبیر در بدو ورودش منطقی‌ترین تصمیم را در خصوص ادامه همکاری با کادرفنی اتخاذ کرد و درواقع با توجه به فاصله کوتاهی که تا المپیک داشت، باید هم چنین تصمیمی می‌گرفت. فدراسیون کشتی هیچ‌گاه در کار کادرفنی دخالت نکرد و تمام ابزار را در اختیار کادرفنی قرار داد. از طرفی منابع مالی قابل توجهی به تیم تزریق کرد و شاید اولین فدراسیونی بود که پیش از اعزام تیم‌ملی به المپیک تا این اندازه از نظر جذب منابع مالی و رسیدگی به تیم‌ملی موفق عمل کرده باشد، به طوری‌که بیش از هر زمانی شاهد پای کار آمدن هیئت‌های کشتی و استاندار‌ها بودیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *