معرفی آزادکاران مدعی ۵۷ کیلو برای حضور در المپیک/ آخرین شانش برای آخرین نماینده ایران

0:15 - 21 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۳۲۷
معرفی آزادکاران مدعی ۵۷ کیلو برای حضور در المپیک/ آخرین شانش برای آخرین نماینده ایران
علیرضا سرلک برای کسب سهمیه المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به مصاف حریفان خارجی خود می‌رود.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های کشتی گزینشی جهانی به عنوان آخرین مرحله کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس در استانبول ترکیه آغاز شده که علیرضا سرلک تنها نماینده کشورمان در این مسابقات روز‌های ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه برای کسب سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم رشته آزاد به مصاف حریفان خود می‌رود.

علیرضا سرلک، در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ به مدال نقره رسید و در فینال مقابل توماس گیلمن آمریکایی با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و نتوانست در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ حضور داشته باشد، اما می‌تواند مسابقه سختی برای حریفانش در استانبول بسازد. او با سبک کلاسیک ایرانی کشتی می‌گیرد و در کل مسابقه موقعیتی باورنکردنی دارد و می‌تواند حریف خطرناکی باشد اگر در اواخر وقت دوم مجبور به امتیاز‌گیری شود.

امان شراوات هندی ثابت کرده است که یکی از بهترین مردان جهان است و به نظر بزرگترین تهدید برای اسپنسر لی آمریکایی در استانبول خواهد بود. او با سرعتی دیوانه‌کننده کشتی می‌گیرد و در سال ۲۰۲۳ قهرمان زیر ۲۳ سال جهان شد، در حالی که هنوز مدال جهانی بزرگسالان را کسب نکرده است. او سال گذشته دو بار زین ریچاردز را با نتایج ۱۱-۰ و ۱۰-۴ شکست داده است. فراتر از این پیروزی‌ها، امان در وزن ۵۷ کیلوگرم بر وانهائو زو، محمد کاراووس، بکزات آلماز اولو، سلیمان آتلی و چندین کشتی‌گیر دیگر نیز پیروزی‌های قابل توجهی کسب کرده است.

علیرغم موفقیت فوق، شراوات در مسابقات مقدماتی بازی‌های آسیایی المپیک با شکست ۱۰ بر صفر مقابل گلومجان عبدالله‌اف از ازبکستان، نتوانست به المپیک راه پیدا کند.

 

معرفی آزادکاران مدعی ۵۷ کیلو برای حضور در المپیک/ آخرین شانش برای آخرین نماینده ایران

هورست لهر آلمانی در سال ۲۰۲۱ با پیروزی غافلگیرکننده، مدال برنز جهان را مقابل ابوبکر موتالیف از روسیه کسب کرد. اگرچه لهر هنوز به سکوی نخست نرسیده است، اما به این معنی نیست که او در کلاس جهانی و خطرناک نیست. در واقع، او توماس گیلمن آمریکایی را در مسابقات سری رتبه‌بندی تونس در سال ۲۰۲۲ روی تشک سنجاق کرد. این قبیل حرکات، همیشه قابل تکرار نیستند، اما سبک غیرمتعارف او به این معنی است که سرلک باید در کل مسابقه هوشمندانه کشتی بگیرد تا بتواند این حریف آلمانی سرسخت را شکست دهد.

محمد کاراووس از ترکیه تنها ۲۰ سال سن دارد و در سال ۲۰۲۱ نقره زیر ۲۰ سال جهان را کسب کرد و علاوه بر این، مدال نقره مسابقات قهرمانی اروپا بزرگسالان در سال ۲۰۲۲ را نیز به دست آورده و پیروزی‌های قابل توجهی مقابل زین ریچاردز و داریان کروز کسب کرده است. کاراووس با سرعت وحشتناکی کشتی می‌گیرد و همچنان در حال پیشرفت است.

اگر ببینم وانهائو زو چینی به فینال راه پیدا کرده است، شگفت‌زده خواهیم شد، اما او می‌تواند برای حریفانش چالشی جدی باشد. زو مانند برخی از کشتی‌گیران ذکر شده، قدرت حمله قوی ندارد، اما با دفاعش از کسب امتیاز حریف جلوگیری می‌کند. او هرگز در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان مدال نگرفته است، اما در سال ۲۰۱۸ مدال برنز جهانی زیر ۲۳ سال را به دست آورد و پیروزی‌های قابل توجهی برابر هورست لر، گئورگی ونگلف، علی عباس رضازاده، علیرضا سرلک و چند کشتی‌گیر برتر جهان کسب کرده است.

اسپنسر لی آمریکایی قهرمان سابق زیر ۱۷ و زیر ۲۰ سال جهان است و قرار بود سوپراستار بعدی ایالات متحده باشد، با این حال، او هرگز نتوانست در صحنه بین المللی حاضر شود و تنها در یک تورنمنت بین المللی در سال ۲۰۲۴، هشت سال پس از قهرمانی زیر ۲۰ سال خود، شرکت کرد. در مسابقات قهرمانی پان امریکن امسال، او مدال طلای وزن ۵۷ کیلوگرم را به دست آورده است.

گفتنی قرعه کشی رقابت‌های کشتی کسب سهمیه المپیک پاریس در سطح جهانی برگزار شده که نتایج قرعه نماینده کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۲۷ نفر حضور دارند، علیرضا سرلک در دور نخست به مصاف پیرودو از ایتالیا می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد با روبرتی دینگاشویلی از گرجستان کشتی می‌گیرد. اسپنسر لی نماینده آمریکا در گروه سرلک حضور دارد و تا مرحله نیمه نهایی با نماینده کشورمان برخورد نخواهد کرد.

در این مسابقات ۲ نفر راه یافته به دیدار فینال و نفر برتر بین نفرات سوم مشترک مجموعا ۳ نفر سهمیه المپیک را بدست می‌آورند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *