شجاعی: مقابل پرسپولیس حقمان باخت نبود/ در تمام کنندگی ضعیف بودیم

21:11 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۷۲۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
شجاعی: مقابل پرسپولیس حقمان باخت نبود/ در تمام کنندگی ضعیف بودیم
سرمربی تیم فوتبال هوادار گفت: هرکسی فلسفه خودش را دارد و فلسفه من هم این است که از فوتبال لذت ببریم.

خبرگزاری میزان - مسعود شجاعی پس از شکست ۲ بر صفر تیم فوتبال هوادار مقابل پرسپولیس اظهار داشت: خوشحال نیستم، چون خستگی در تن‌مان ماند. بعد از هر بازی که نتیجه نمی‌گیریم این شرایط وجود دارد. روی نقاط ضعف و قوت پرسپولیس کار کرده بودیم و تا لحظاتی هم شرایط برای ما خوب پیش رفت، اما گاهی بازی از دست ما در می‌رفت که امری طبیعی بود، چون شکل پرسپولیس خوب بود.

وی ادامه داد: حق ما امروز باخت نبود؛ عامیانه‌تر بخواهم بگویم این است که امروز حداقل باید مساوی می‌کردیم و اگر از فرصت‌های خود استفاده می‌کردیم می‌توانستیم برنده باشیم. فکر می‌کنم ما به خودباوری نرسیده‌ایم و امیدوارم بتوانیم این را در بازی‌های باقی مانده جبران کنیم. باید به بچه‌ها کمک کنیم که بدانند در هر بازی می‌توانند برنده باشند.

سرمربی تیم فوتبال هوادار درباره صحبت‌های اوسمار که هوادار را به فلومیننزه برزیل تشبیه کرده بود، گفت: از وی تشکر می‌کنم؛ من از سبک بازی خودمان راضی هستم. ما مشکلاتی داشتیم که باید برطرف شود. همان ایرادات باعث شد این نتیجه رقم بخورد. باید روی این موارد کار کنیم. فلسفه ما این است که کار‌هایی که در این مدت انجام داده‌ایم موجب رضایت من است و امروز هم خیلی خوب بودند. اعتماد به نفس و برخی نکات فنی که در فوتبال خیلی مهم هستند را باید ترمیم کنیم.

شجاعی درخصوص اینکه هوادار در برخی از صحنه‌ها خیلی فرصت به حریف می‌داد و اگر پرسپولیسی‌ها با دقت بودند شکست سنگین‌تری رقم می‌خورد، عنوان کرد: در سبکی که ما بازی می‌کنیم این اتفاقات طبیعی است. ما زمان زیادی نداشتیم که کامل کار کنیم. شاید اگر زمان بیشتری داشتیم این مشکلات هم برطرف می‌شد و فرصت کمتری به حریف می‌دادیم. در این سبک بازی، این موضوعات هم وجود دارد. بچه‌ها کاری که می‌توانستند را انجام دادند، اما باید بهتر شویم. تیم‌هایی که این سبک بازی می‌کنند، چون باز بازی می‌کنند به حریف فرصت می‌دهند. همان قدر که موقعیت دادیم، توانستیم فرصت خلق کنیم و دلیلش هم سبک بازی ما است.

وی درباره مصدومیت علیرضا حقیقی، گفت: او تا زمانی که در زمین بود، عالی بود و من از او تشکر می‌کنم. امروز ما درگیر علیرضا بودیم، چون در تمرین دیروز دچار آسیب دیدگی شد و با درد بازی می‌کرد. خیلی دوست داشت که به این بازی برسد و با تزریق‌هایی که انجام داد توانست به بازی برسد، اما از بدشانسی ما این اتفاق رخ داد. خدا را شکر مشکل خاصی رخ نداد. در درجه اول سلامتی بازیکنان ما برای مهم است و امیدوارم همه بازیکنان تا آخر فصل سلامت باشند و بتوانند به تیم‌های خود کمک کنند. امیدوارم بازیکنان ما هم دچار مصدومیت نشوند. امروز آرشا شکوری هم وارد زمین شد و عملکرد خوبی از خود نشان داد. امیدوارم هم به ما و هم به فوتبال ایران بتواند بیشتر کمک کند.

شجاعی در پاسخ به این سوال که آیا تاثیر رفتاری شما، آرامش زیادی به تیم داده است و انگار که یک فرهنگ مربیگری جدید وارد فوتبال ایران شده است، اظهار داشت: بحث مفصل است. من در کنفرانس قبل از بازی هم گفتم که هر کسی فلسفه‌ای دارد. در فوتبال هم ۱۰۰ مدل فلسفه مربیگری وجود دارد. اینکه می‌خواهند چطور از نظر فوتبالی تیم را تربیت کنند، رفتار فوتبالی داشته باشند و ... به نوع مربیگری ربط دارد. به نظرم، چون من خودم اینگونه بودم، دوست داشتم این را به بازیکنانم منتقل کنند که از بازی کردن لذت ببرند. بهترین کار همین است که فوتبال بازی کنند.

وی ادامه داد: فوتبال ورزشی است که همه دنیا طرفدار آن هستند و همیشه به شاگردانم می‌گویم که از بازی کردن لذت ببرند و با تمام وجود خود بازی کنند و از سر اجبار کاری را انجام ندهند. سعی می‌کنم همیشه در تمرینات این موضوعات را به آن‌ها منتقل کنم وگرنه فکری که قبل از من اینجا بود هم زحمات زیادی کشید و فلسفه خودش را داشت. این بازیکنان همان بازیکنان هستند و فقط از نظر فکری تغییراتی ایجاد شده است. بچه‌های من از بازی کردن لذت می‌برند و شاید این بزرگترین فرق آن‌ها با گذشته باشد. این چیزی است که من از آن‌ها می‌خواهم و در زمین پیاده می‌شود. خودم هم در کنار خط باید لذت ببرم و انرژی مثبت را به بازیکنان منتقل کنم. گاهی شیرین و گاهی تلخ می‌شویم، اما در نهایت باید انرژی مثبت را منتقل کنم. چند ماه پیش من جای آن‌ها بودم.

شجاعی درمورد اینکه چرا تیمش فرصت‌های زیادی را از دست داد، گفت: شاید روز بد بازیکنانم بود. شاید بی‌دقت بودند، اما باید تمرین بیشتری بکنیم. ما باید این مسئله را درست کنیم. خلق موقعیت‌هایی که کردیم نکته مثبت این بازی بود، اما در تمام کنندگی ضعیف بودیم. همین که فرصت زیادی ایجاد کردیم خوشحالم، اما گلزنی تیم را باید اصلاح کنیم. امیدوارم در بازی بعدی این موضوع بهتر شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *