رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آیا توافق هسته‌ای زمینه‌ساز حمله نظامی به ایران است؟/ "استحاله انقلاب" و "تغییر ماهیت جمهوری اسلامی" بخشی از پازل بزرگ آمریکاست

13:05 - 18 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۰۶۳
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان-یک کارشناس سیاسی گفت: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها بر این باورند که توافق هسته‌ای بخشی از یک پارل بزرگ برای اجرای راهبردهای آمریکا در منطقه به شمار می‌رود و به نوعی متضمن استحاله انقلاب اسلامی و تغییر ماهیت جمهوری اسلامی است.
جعفر قنادباشی، کارشناس سیاسی در گفتگو با با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری از سخنان آمریکایی‌ها بعد از توافق گفت: متاسفانه بخشی از اظهارات مقامات آمریکایی بعد از توافق هسته ای (عمدتا در پاسخ به مخالفان توافق) حاکی از آن است که این مقامات معتقدند این توافق می تواند خواسته های کلان راهبردی آمریکا در قبال ایران را محقق کند.

وی افزود: به عبارت دیگر به نظر می رسد آمریکایی ها بر این باورند که این توافق بخشی از یک "پارل بزرگ" برای اجرای راهبردهای آمریکا در منطقه به شمار می رود و به نوعی متضمن "استحاله انقلاب اسلامی" و "تغییر ماهیت جمهوری اسلامی" است.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: این وضعیت تا حدی پیش رفته که اخیرا باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به صراحت مدعی شده است "توافق هسته ای پیش خرید اجماع جهانی برای حمله به ایران است"!

قنادباشی تاکید کرد: درواقع این جمله نافی این ادعاست که توافق هسته ای جنگ را از کشورمان دور کرده است.

وی در ادامه با بیان سایر ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی گفت: آنها ادعا می کنند که طی 15 سال آینده شاهد رژیم دیگری در ایران خواهیم بود! به عبارت دیگر وارد روند تغییر تدریجی نظام ایران شده اند!

این کارشناس سیاسی با اشاره به زوایای مختلف توافق هسته ای افزود: آنچه مد نظر طرف آمریکایی از این توافق است آن است که ایران در منطقه تبدیل به کشوری "بدون عقبه" شود.

قنادباشی اظهار کرد: عقبه جمهوری اسلامی در منطقه مبتنی بر سیاست ما در حمایت از مقاومت است و این مسئله اصولا بخشی از هویت انقلاب ما به شمار می رود، به صورتی که انقلاب ما بدون حمایت از مقاومت اعتباری ندارد.

وی تاکید کرد: اهمیت این مسئله تا حدی است که حتی در قانون اساسی ما نیز ذکر شده است چرا که در قانون اساسی جمهوری اسلامی به "امت واحده اسلام" و "حمایت از مظلوم" تصریح شده است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: البته تلاش طرف مقابل ما و آمریکایی ها از ابتدا متمرکز بر تغییر ماهیت انقلاب و استحاله جمهوری اسلامی بوده است و این مسئله امر جدیدی نیست.

قنادباشی با اشاره به سخنان اخیر اوباما بعد از توافق هسته ای گفت: وی حتی ادعا کرده است که تلاش های غرب علیه شوروی و چین زمانی به نتیجه رسید که با آنها توافق صورت گرفت و کمک کرد تا غرب خطوط نفوذی خود در دل آنها را ایجاد کند.

وی افزود: هدف آمریکایی ها دقیقا ضربه زدن به همان چیزی است که نقطه قوت ما در مذاکرات هسته ای با 1+5 بود که همان هویت اصلی انقلاب و نظام اسلامی ماست.

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: دیپلمات های ما در مذاکرات هسته ای از ذخایر مقاومت ما در منطقه استفاده کردند و هدف طرف مقابل از بین بردن همین ذخایر ارزشمند است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *