نمی‌گذاریم صنعت خودرو داخلی زمین بخورد

1:30 - 12 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۸۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت ارتقای کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام شده خودرو را ضروری دانست و گفت: علاوه برحمایت از تولیدات داخل، مشتری مداری را در راس برنامه های خود قرار داده ایم.
به گزارش ، مجتبی خسروتاج با اشاره به حمایت دولت از خودروهای داخلی و ضرورت حمایت از تولید ملی افزود: دراین راستا، توجه به مقوله مشتری مداری و در راس آن ارتقا و بهبود کیفیت از موضوعاتی بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است و دراین رابطه واحدهای تولیدی باید پاسخگوی نیاز به حق مشتریان و مصرف کنندگان خود باشند. 

وی تصریح کرد: اینکه چرا واحدهای تولیدی در کشور در بعد کلان نتوانستند درخصوص این خواسته به حق مردم پاسخگو باشند بخشی از آن به شرایطی بعد از انقلاب پشت سر گذاشتیم برمی گردد و بخشی از آن نیز به ضرورت فضای رقابتی که میتواند ارتقای کیفی محصولات را به دنبال داشه باشد مرتبط است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه جلب رضایت مشتری و مشتری مداری را زمینه ساز دستیبابی به موفقیت چه در بازار داخل و چه بازار خارجی ذکر کرد و گفت: در این راستا باید تلاش کرد تا توجهات بیش از پیش جدی گرفته شده و اجرایی شود.

وی تاکید کرد: ارتقای کیفیت موضوع بسیار مهمی است که باید در راس اقدامات قرار بگیرد لیکن این مهم نیازمند صرف زمان و برنامه ریزی بلندمدت است که علاوه بر بهبود تولیدات بتواند با ایجاد فضای رقابتی در کاهش قیمتها نیز تاثیرگذار بوده و هزینه سربارها را نیز پایین بیارود.

خسروتاج با اشاره به اینکه آنچه  امروز درباره عدم تطابق کیفیت و قمیت در صنعت خودرو مطرح است موضوعی است که طی سالهای مختلف بر صنعت خودرو بوجود آمده اظهار کرد:  در درجه اول باید متناسب با خواست مردم کیفیت ارتقا پیدا کند ضمن اینکه برای کاهش قیمت تمام شده تولیدات علاوه بر برنامه ریزی دقیق و بلندمدت در ساختارها و ابعاد مختلف، نیازمند نگاه مناسب به افزایش تولید هستیم.

به گفته وی؛ به هرمیزان که اقدامات منجر به توسعه صنعت خودرو در کشور شود به همان میزان می توان از اشل اقتصادی تولید خودرو برخوردار بود و  قیمت تولیدات را کاهش داد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در زنجیره صنعت خودرو 600هزار اشتغال وجود دارد خاطرنشان کرد: در سال 92 بالغ بر 106هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد که برای ورود آنها دو میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است.

وی ادامه داد: در حالیکه در همین سال کارخانجات خودروسازی کشور بالغ بر یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو تولید کردند که این تولید ملی نیز دو میلیارد دلار ارز بری به همراه داشته است.

خسروتاج با تاکید براینکه وقتی از صنعت خودروی داخلی صحبت به میان می آید باید تمامی مزیت های آن را در نظر گرفته شود افزود: لذا جایگاه این صنعت را باید در کل اقتصاد کشور و با توجه به میزان  ارزبری، اشتغالزایی و پیشران بود در توسعه اقتصادی کشور و همچنین نقش موثری که در زنجیره تولید از صنایع بالادستی تا پایین دستی بر عهده دارد مورد توجه قرار داد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در با اشاره به تدوین برنامه ده ساله برای صنعت خودروی کشور گفت: به موجب این برنامه ده ساله تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال هدف گذاری شده است که اگر شرایط اقتصادی کشور بهبود یابد می توان به این هدف دست یافت.

وی افزود: با وجود ضعف های صنعت خودرو باید از این صنعت حمایت کرد تا بتوان بر اساس برنامه راهبردی رشد تولید داشته باشیم و از آنجا که رکود فراگیر است باید بخش تقاضا را تقویت کرد تا تقاضا برای خودرو ایجاد شود.

خسروتاج یادآور شد: وقتی یک صنعت، مشتری در صف داشته باشد کمتر به اصل مشتری مداری توجه می کند اما از سال گذشته که تولید افزایش یافته است تلاش می شود تا فرهنگ مشتری مداری و جذب و جلب رضایت مشتری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام وزیر در ادامه با بیان اینکه برخی سایه رکود را بر سر این صنعت سنگین می دانند اظهار کرد: رکود اقتصادی فقط مختص بخش خودرو نیست و در حوزه مسکن و صنایع دیگر  نیز وجود دارد.

به گفته وی، با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای این توقع در مردم ایجاد شده بود که با حل و فصل پرونده هسته ای قیمت ها کاهش یابد و شرایط هزینه ای رو به کاهش خواهد رفت از این رو  بخشی از رکود امروز متاثر از فضای روانی و  انتظار مردم برای کاهش قیمت هاست.




ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
درست میفرمایند با خیانت به ملت نمی گذارند خودرو داخلی زمین بخورد
جواد
|
-
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
اما میدونیم قطعه سازی دست کدوم ... هست باید جلوی پایین امدن قیمت رو بگیری تا ضرر نکن ....
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
کاش همینقدرهم به فکر مردم باشید
کیفیت
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
ازاینکه کسی خودرونمی خره واقعاتوذوق خودروسازاخورده .آفرین به مردم.میخوان جنس آشغالشون روبه مردم تحمیل کنن
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
مردم را گول نزنید اگر رقابتی نشود هیچ ارتقای کیفیت و ارزانی در کار نخواهد بود .
علیزاده
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
هرجا که دولت از یک چیزی حمایت کرده زودتر به شکست رسیده اند
سیدمحسن
|
-
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
حتمآ باید واردات خودرو ازادبشه تا رقابت بین تولیدکنندگان داخلی به افته
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *