رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناوبندر مُکران؛ نهنگ ایرانی مجهز به انواع سامانه‌های جنگ الکترونیکی + عکس

21:30 - 04 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۲۷۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کاهش ۴۰ درصدی تولید مراکز تولید برقابی به دلیل کمبود بارش در کنار رشد مصرف، شرایط سختی را برای تأمین پایدار برق ایجاد کرده است در این شرایط مدیریت مصرف می‌تواند بخشی مانع از خاموشی در شبکه توزیع شود.
ناوبندر «مُکران»، دستاورد مهم صنعت دفاعی کشور در رزم دریایی الحاقی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است،  این نهنگ سفید ایرانی ۱۲۱ هزار تن وزن، ۲۲۸ متر طول، ۵/۲۱ متر ارتفاع و ۴۲ متر عرض دارد، از بدنه دو لایه به دلیل استفاده از شناور نفت‌کش به عنوان مبنا تشکیل شده است.
 
 
مُکران، کانون استقرار انواع جنگنده‌ها، بالگردها و شناورها در اجرای مأموریت‌ها در آب‌های بین‌المللی است، این ناو بندر ایرانی با پشتیبانی از نیروها و تجهیزات نظامی، بسترساز تداوم و استمرار عملیات‌هاست.
 
«مُکران»، آشیانه ناوگروه‌های ارتش با مأموریت حراست از خطوط کشتیرانی کشور در آب‌های بین‌المللی/تجهیزنهنگ سفید ایرانی به توپ‌خانه پدافندی، انواع سامانه‌های جنگ الکترونیکی
نهنگ سفید ایرانی، آشیانه ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در حراست از خطوط کشتیرانی کشور در هر نقطه از آب‌های بین‌المللی است، این ناو بندر کاملاً ایرانی، یک اردوگاه متحرک قدرت دفاعی ایران برای افزایش توان این ناوگروه‌ها در برخورد و مقابله با دزدان دریایی است.
 
ناو بندر مکران از یک باند بزرگ نشست و برخاست بالگرد برخوردار است که امکان استقرار همزمان پنج بالگرد را فراهم کرده است، حمل ۸۰ هزار تن سوخت، ۲۰ هزار تن آب و آذوقه از دیگر ویژگی‌های لجستیکی این ناوبندر ایرانی است، ایجاد دو سکوی پرتاب کانتینری موشک، ۶ موضع استقرار توپ‌خانه پدافندی، انواع سامانه‌های جنگ الکترونیکی بر سامانه شناسایی سیگنالی یا ESM ساخت صنایع دفاعی کشور، رادارهای دریایی باند، این نهنگ غول‌پیکر ایرانی را به یک بندر نظامی پدافندی مدرن در آب‌های بین‌المللی برای خنثی‌سازی تهدیدات دشمن تبدیل کرده است. 
 
«مُکران»، آشیانه ناوگروه‌های ارتش با مأموریت حراست از خطوط کشتیرانی کشور در آب‌های بین‌المللی/تجهیزنهنگ سفید ایرانی به توپ‌خانه پدافندی، انواع سامانه‌های جنگ الکترونیکی
 
ناو بندر مکران آشیانه پرواز پلیکان «پهپاد بومی» ایرانی برای اجرای عملیات‌های شناسایی در قالب نظارت هوایی روی محیط پیرامونی شناور را در فواصل مختلف است.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3064281_425.mp4']
 
نهنگ سفید غول‌پیکر ایرانی قدرت دور زدن ۱۰ باره کره زمین را در فاصله زمانی سه ماهه بدون بازگشت به ساحل دارد، مکران نمایشنامه اقتدار دفاعی ایران در رزم دریایی را بروی آب‌های دریا‌های آزاد مقابل دوست و دشمن به نمایش گذاشته است، نیروی دریایی ایران سناریوی بازدارندگی را از آب‌های بین‌المللی نوشته است.


برچسب ها: ارتش مکران اقتدار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *