رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لاوروف: اجرا شدن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای‌امنیت توسط آمریکا یک وظیفه است

21:29 - 01 دی 1399
کد خبر: ۶۸۶۰۲۶
لاوروف پس از به پایان رسیدن نشست امروز ۱+۴ و ایران اعلام کرد که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای‌امنیت توسط آمریکا یک انتخاب نیست، بلکه وظیفه‌ای است که ایالات متحده باید آن را اجرا کند.

-وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای که پس از پایان حضور سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور در نشست غیررسمی امروز کشور‌های عضو برجام منتشر شد، ضمن اعلام این که مسکو به این نتیجه رسیده است که برگشت آمریکا به برجام باید بدون هرگونه پیش شرطی صورت پذیرد، آمده است: آمادگی این را داریم تا با سایر شرکا در این مسیر کار کرده و به آمریکایی‌ها برای حرکت در مسیر اصلاح کمک کنیم. این به نفع همه ماست.

این بیانیه همچنین در ادامه به نقل از لاوروف افزود: امیدواریم که این هشدار را نه تنها اعضای کنونی برجام؛ بلکه واشنگتن هم بشنود. رعایت دقیق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا یک انتخاب نیست، بلکه وظیفه‌ای است که هر دولتی که در ماده ۲۵ قانون سازمان ملل متحد است، باید آن را اجرا کند.

بیانیه مذکور اضافه کرد: تماس‌ها میان کشور‌های عضو برجام تداوم خواهد یافت. طرف روسی فعالانه به منظور اجرای کامل برجام در تمامی جنبه هایش و تکیه بر تعادل تایید شده منافع و اصول ارتباط متقابل متمرکز شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *