رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جمعیت؛ زیربنای توسعه و حرکت به طرف رشد و تعالی

18:42 - 12 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۰۷۸۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: جمعیت به خودی خود صرف نظر از مؤنث و مذکر بودن خود واژه جمعیت از مولفه‌های قدرت است که در نظام جهانی شناخته شده و زیر بنای توسعه و حرکت به طرف رشد و تعالی است.
- بنا به اعلام آجا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» روز دوشنیه در اولین جشنواره حضرت علی اصغر با موضوع تحکیم بنیان خانواده و توجه به فرزند آوری،گفت: در هر جامعه‌ای موضوع جمعیت یکی از مولفه‌های مهم و راهبردی قدرت است، عاملی مهمی که کشور‌های کوچک را در ذهن متبادر می‌کند، جمعیت است و جمعیت به خودی خود صرف نظر از مؤنث و مذکر بودن خود واژه جمعیت از مولفه‌های قدرت است که در نظام جهانی شناخته شده است.

وی با بیان این که ایران کشور پهناوری است، افزود: کشوری است که دارای پتانسیل‌های مهم اقتصادی و قابلیت‌های بی نظیر است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به بحث بنیان خانواده و توجه به فرزند آوری، تصریح کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب که بار‌ها به آن تاکید فرموده اند پیرشدن کشور از حیث جمعیت است و تا کنون ایشان ۴۲ مرتبه در سخنرانی‌های خود به موضوع پیرشدن جمعیت و موضوع مهم فرزندآوری تاکید کرده‌اند.

حیدری با تاکید بر این که جمعیت زیر بنای توسعه و حرکت به طرف رشد و تعالی است، اضافه کرد: جمعیت کشوری اگر زیاد شود، یعنی همه مولفه‌های توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف شکوفا می‌شود و باعث قدرت کشور می‌شود چرا که قوی شدن یک کشور بدون زیاد شدن جمعیت امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به کشور‌های کوچک، افزود: هر چقدر هم که این کشور‌ها قدرت پیدا کنند در مقابل کشور پرجمعیت و قوی حرفی برای زدن ندارند، بنابراین یکی از ابزار‌های اقتدار و قدرت جمعیت است که رهبر معظم انقلاب بار‌ها به آن اشاره کردند و دغدغه اصلی ایشان است که جمعیت کشور باید زیاد شود.

حیدری افزود: در نیروی زمینی اصل بر ولایت محوری است، تصریح کرد: این ولایت محوری به معنی آن است که تمام سرمایه‌های معنوی و مادی نیروی زمینی باید در مسیر تحقق و اعتلای بیانات رهبر معظم انقلاب به کار گرفته شود.

ویتأکید کرد: این که یکی از تاکیدات رهبری بحث فرزندآوری است افزود: بر این اساس ما در نیروی زمینی برای تحقق این تاکید رهبری طرح لبیک ۲۴ را با موضوع تحکیم بنیان خانواده و توجه به فرزندآوری شروع کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ما در سه مرحله این طرح را اجرا می‌کنیم که ابتدا در زمینه ازدواج آسان، دوم فرزندآوری بحث تشویق و حمایت را داریم و در مرحله سوم هم تا پایان شیرخوارگی خانواده را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

حیدری اظهار داشت: برای هر فرزندی که به دنیا آمد ماهانه ۳۵۰ هزارتومان به مدت ۲ سال جهت حمایت به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی در ادامه به بحث درمان ناباروری خانواده‌هادر نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و افزود: باید به این موضوع توجه شود و مشکلاتی که در زمینه است را برطرف کنیم. بر این اساس امروز نیروی زمینی یگان به یگان مراجع می‌شود و خانواده‌هایی که مشکل ناباروری یا حتی مریضی‌های دیگر دارند را شناسایی کرده و در جهت درمان آن‌ها کمک می‌کنیم.

فرمانده نزاجا تصریح کرد: ضمن تشکر از مجموعه بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش افزود: این مجموعه در این مسیر تا امروز ما را یاری کردند.

اولین جشنواره حضرت علی اصغر(ع) با موضوع تحکیم بنیان خانواده و توجه به فرزند‌آوری صبح امروز در مجموعه ستاد نزاجا ارتش با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *