رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"نیمه پنهان ماه"با همسر شهید منفرد نیاکی به گفت‌وگو می‌نشیند

11:36 - 21 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۴۵۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مجموعه"نیمه پنهان ماه"در این قسمت به گفت‌وگو با همسر شهید منفرد نیاکی، جانشین رئیس اداره سوم (عملیات) ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ، مجموعه"نیمه پنهان ماه"که با هدف معرفی و شناساندن شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با همسران آنها به گفت وگو می نشیند، در این قسمت میزبان خانم صفربگلو، همسر شهید سرلشکر مسعود منفرد نیاکی، جانشین رئیس اداره سوم (عملیات) ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده لشکر 92 زرهی در زمان دفاع مقدس خواهد بود.
 
این شهید دوران جنگ در عملیات های مهمی همچون فتح المبین، بیت المقدس، والفجر، رمضان و طریق القدس حضور داشت؛ فرماندهی باتجربه بود که دوره های مقدماتی و عالی رسته زرهی، فرماندهی و ستاد و دانشگاه پدافند ملی را گذارنده و یکی از نیروهای زبده ارتش محسوب می شد به طوری که توانست پس از چندی به ستاد مشترک ارتش راه یابد.
 
نظم و انضباط، وفای به عهد، ساده زیستی، خوشرفتاری و کمک نسبت به سربازان زیردست، علاقه وافر به مقام ولایت و امام خمینی(ره) و آرزوی شهادت از جمله ویژگی هایی است که همسر و همرزمانش شهید منفرد نیاکی را به آنها می شناسند همچنین عشق او به امام خمینی(ره) آنقدر زیاد بود که پس از هر پیروزی در عملیاتی مهم به محضر ایشان شرفیاب می شد و تکیه کلامش این بود که «وجود امام(ره) برکتی است که خداوند به ما عطا فرموده است».
 
او چنان شیفته خدمت به اسلام و نظام بود که وقتی در سال 1361 بازنشسته شد به آیت الله خامنه ای که رئیس جمهور وقت بودند نامه ای نوشت و درخواست تمدید خدمتش را کرد که مورد موافقت ایشان قرار گرفت و سه سال بعد هم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
در خاطرات خانم صفربگلو آمده است که شهید منفرد نیاکی همیشه کارتی در جیبش داشت که روی آن نوشته بود: اگر زمانی در حین خدمت جانم را از دست دادم و قرار شد ارتش مرا به خاک بسپارد، هرجا که برای ارتش راحت تر و ارزان تر است مرا خاک نماید.
 
این قسمت از نیمه پنهان ماه که امیر بنان تهیه کننده و یاسر انتظامی هم کارگردانی آن را بر عهده دارند برای پخش از شبکه افق در روز چهارشنبه 21 مردادماه ساعت 17 در نظر گرفته شده است.
 
تکرار این برنامه هم در ساعت 22 همان شب و همچنین 8.30 و 13.30 روز بعد پخش می‌شود.
 

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *