کتاب‌های «مصباح‌الذاکر» و «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد

13:11 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۲۹۹
کتاب‌های «مصباح‌الذاکر» و «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد
کتاب‌های «مصباح‌الذاکر» و «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» نوشته سعید نسیمی در حوزه عاشوراپژوهی توسط انتشارات آرام دل منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

خبرگزاری میزان - کتاب‌های «مصباح‌الذاکر» و «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» نوشته سعید نسیمی در حوزه عاشوراپژوهی منتشر شده است. سعید نسیمی عاشوراپژوه، شاعر و مداح اهل بیت (ع) و نویسنده این کتاب‌ها می‌گوید: هر دوی این کتاب‌ها در حوزه عاشوراپژوهی است. کتاب «مصباح‌الذاکر» برای اهل تبلیغ یعنی افرادی مانند مداحان، سخنرانان، شاعران آیینی، نغمه‌سرایان و فعالان رسانه‌ای می‌تواند مفید باشد. کتاب «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» هم به بحث‌های تاریخی می‌پردازد. مطالعه این کتاب‌ها باعث ارتقاء سطح دانش و دانایی افراد مبلّغ می‌شود.

در بخشی از کتاب «مصباح‌الذاکر» آمده است: «برای تبلیغ نهضت عاشورا، باید در فرم و محتوای مجالس، از شیوه‌های صحیح استفاده کرد. اینجاست که رسالت نوکری فراتر از گرفتن اشک از مستمعین (که قطعا فی نفسه امر مقدسی است) تعریف می‌شود. این امر که مطالبه علما و مراجع عظام است، میسر نیست مگر با ارتقاء سطح دانش مداحی از طریق مطالعه متون معتبر. کتاب حاضر مجموعه‌ای است در عین جامعیت، خلاصه و فشرده برای استفاده سخنرانان، شاعران، مداحان و آن دسته از اهل تبلیغ که امکان یا فرصت بررسی منابع متعدد و پرحجم را ندارند و یا با وجود مطالعات قبلی، نسبت به مرور مطالب برای استفاده در مجالس احساس نیاز می‌کنند.»

همچنین در بخشی از کتاب «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» هم آمده است: «اگر خواص در پیچ تاریخی سقیفه به وظیفه خود عمل می‌کردند و امیرالمومنین (علیه السلام) را تنها نمی‌گذاشتند، اگر مسلمین در جمل و صفین و نهروان علی شناس بودند و تیغ بر امام مفترض الطاعه نمی‌کشیدند، اگر قرآن ناطق را به کاغذ و مرکب‌های بر نیزه خدعه برافراشته نمی‌فروختند، دشمنان قسم خورده اسلام، سر حسین بن علی (علیه السلام) که نه، سر اسلام مجسم را بر نیزه نمی‌زدند و پای آن پایکوبی نکرده و با جام شراب لعبت هاشم فی البدر نمی‌خواندند. و، اما امروز... امروز هم اندکی غفلت، بی‌بصیرتی، دنیا طلبی و انفعال، و در یک کلام فاصله از خط ولایت، کافی است که یزیدیان زمان عاشورایی دیگر رقم بزنند.»

انتشارات آرام‌دل در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دارای غرفه است و می‌توانید با مراجعه به شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره)، راهروی ۳، غرفه ۴۶ این کتاب را از غرفه انتشارات تهیه کنید. همچنین از طریق تماس با دفتر انتشارات به شماره ۰۲۱۶۶۹۷۱۶۹۷ هم این ۲ کتاب را می‌توانید تهیه کنید.

پایان پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *