صنعاء از بی مسئولیتی سازمان ملل در توقف حملات سعودی به یمن انتقاد کرد

19:25 - 25 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۹۰۸۷
عضو کمیته هماهنگی آتش‌بس الحدیده از سازمان ملل و شورای امنیت به علت عمل نکردن به مسئولیت خود در متوقف کردن حملات به استان الحدیده پس از توافق آتش‌بس و وخیم شدن اوضاع انسانی انتقاد کرد.

- سرلشکر القادری در استان الحدیده یمن ضمن انتقاد از بدعهدی سازمان ملل و شورای امنیت در توقف حملات بی امان علیه شهر الحدیده گفت: ما در نامه‌ای به نمایندگی سازمان ملل خواهان مقابله با اقدامات خودسرانه نیروی دریایی ائتلاف سعودی با کشتی‌های حامل سوخت و غذا شدیم.

عضو کمیته هماهنگی آرایش مجدد نیرو‌های بین المللی در ادامه افزود: سازمان ملل در حالی که درباره خطر‌های کرونا برای یمن هشدار می‌دهد چیزی را در اختیار ملت یمن قرار نمی‌دهد. مدعیان حقوق بشر به درد و رنج ملت یمن بی اعتنا هستند و فقط به بیانیه‌های پوچ و توخالی اکتفا می‌کنند و نیرو‌های متجاوز می‌خواهند توافق سوئد را از بین ببرند.

عضو کمیته هماهنگی آتش‌بس الحدیده گفت: آینده کار بیمارستان‌ها و آینده وضعیت خدمات رسانی به خصوص در الحدیده  به سوخت‌هایی بستگی دارد که در کشتی‌ها توسط ائتلاف سعودی توقیف شده است.

او ادامه داد: ما با طرف دیگر (دولت مستعفی) درباره گشودن گذرگاه‌های انسانی به توافق رسیدیم و آن را در حیس (شهری در استان الحدیده) بازکردیم در حالی که هیئت سازمان ملل اجازه ورود به شهر محاصره شده الدریهمی را ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *