حضور بشار اسد در نماز عید فطر امروز دمشق + عکس

11:59 - 26 تير 1394
کد خبر: ۶۰۵۳۰
خبرگزاری میزان: در حالیکه بسیاری از رسانه های وابسته به غرب و برخی کشورهای عربی مدعی وضعیت نا امن در دمشق و برخی شهرهای سوریه هستند، رئیس‌جمهور سوریه امروز جمعه در نماز عید فطر که در دمشق پایتخت این کشور برگزار شده بود، شرکت کرد.
به گزارش به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد در حاشیه حضور خود در نماز عید فطر که صبح امروز جمعه در دمشق پایتخت این کشور برگزار شده بود، نماز را به جا آورد.

شیخ محمد شریف الصواف رئیس مجمع شیخ احمد کفتور دمشق در خطبه های نماز عید سعید فطر تاکید کرد که سوریه بعداز تحمیل پنج سال بحران و مشکلات بر آن امروز در مقابل وحشیانه ترین حملات، مقاوم و استوار ایستاده است.

وی تاکید کرد که ملت سوریه و رهبری آن امروز از دین ، تمدن و انسانیت خود و کشورشان در مقابل اشرار دفاع و ارتش عربی سوریه هم در نبردها از کشور و مقدسات آن با عزت حفاظت و حراست می کند و خواهد کرد.

براساس این گزارش ، نجم حمد الاحمد وزیر دادگستری سوریه در پیام تبریک به بشار اسد آورده است: این عید با جشن های پیروزی بر تروریسم و حامیان مالی و تایید کنندگان آنها همزمان شده و انشاء الله سوریه به وضعیت سابق باز می گردد.

شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی کل سوریه نیز از سوی علمای سوری در دارالفتوی و مدرسان علوم دینی در پیام تبریک به بشار اسد، رحمت الهی را برای شهدای سوریه و پیروزی این کشور در مقابل دشمنان آرزوی کرده است.

شیخ حسون ابراز کرده است که سوریه بعداز پیروزی هایی که با ایستادگی ملت و ارتش آن در مقابل دشمنان به دست آورده اکنون به یک الگو برای امت های عربی و اسلامی تبدیل شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرده است که امت اسلامی با رویکردهای متمدنانه خود به جهان ثابت کند ، امتی است که با ثبت ابداعات علمی و هسته ای و فضایی آینده فرزندان خود را تضمین می کند.

مفتی کل سوریه تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران این دروازه بزرگ را گشود تا مسیر پیشرفت امت اسلامی آماده شود و این پیامی برای همه جهان است که خورشید تمدن امت اسلامی با وجود تلاش های دشمنانش برای گسترش جهل و تاریکی پنهان نمی ماند.




بر اساس این گزارش بشار اسد نماز عید فطر را در مسجد الحمد در دمشق به جای آورده است.




بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی امروز جمعه را اولین روز ماه شوال و عید فطر اعلام کرده اند.

برچسب ها: نماز اسد فطر

علی
|
-
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
کاملا مشخصه محفل خصوصیه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *