رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وکیل شخصی ترامپ احضار شد/ افشای یک تماس تلفنی دیگر از ترامپ

9:33 - 09 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۴۴۷۷
مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه شب در ادامه تحقیقات درباره استیضاح رئیس جمهور این کشور، وکیل شخصی دونالد ترامپ را برای ارائه اسناد مربوط به تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین احضار کرد.

وکیل شخصی ترامپ احضار شد/ افشای یک تماس تلفنی دیگر از ترامپبه گزارش گروه بین الملل ، مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه شب «رودی جولیانی» را در ارتباط با تماس تلفنی جنجالی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین احضار کرد.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا پس از انجام مشورت با کمیته قضایی، کمیته روابط خارجی و کمیته نظارت، رودی جولیانی را احضار کرده است.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید: کمیته‌ها در حال تحقیق درباره این موضوع هستند که ترامپ تا چه اندازه با تحت فشار قرار دادن اوکراین برای دخالت در انتخابات ما در سال ۲۰۲۰ و با جلوگیری از کمک‌های امنیتی ارائه شده از سوی کنگره، امنیت ملی را به خطر انداخته است.

در همین حال مقام‎های دولتی استرالیا تایید کردند که دونالد ترامپ از «اسکات موریسون»، نخست وزیر این کشور درخواست کرده تا در بررسی منشأ تحقیقات رابرت مولر به دولت آمریکا کمک کند.

مکالمه تلفنی دونالد ترامپ، با رئیس جمهور اوکراین در ۲۵ جولای (۳ مرداد) با هدف تحت فشار قرار دادن «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و رقیب اصلی وی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد.

پس از افشای تماس ترامپ با رئیس جمهور اوکراین، مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات درباره استیضاح وی را آغاز کرد.

این اقدام با واکنش ترامپ مواجه شده و موجب تنش او با دموکرات‌ها شد.

ترامپ طی روز‌های اخیر بار‌ها دموکرات‌ها را هدف حملات لفظی خود قرار داده و افشای اطلاعات درباره تماس با رئیس جمهور اوکراین را جعلی عنوان کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *