رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیش بینی انجام سالانه یکصد هزار ازدواج با افتتاح سایت همسان گزینی

15:43 - 25 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۸۸۲
خبرگزاری میزان: معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان از وجود ۳۵۰ سایت همسریابی غیر مجاز نشان در کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با راه‌اندازی این سایت صد هزار ازدواج در سال انجام شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، محمود گلزاری در مراسم رونمایی از سامانه طرح ملی همسان گزینی از وجود 11 میلیون و 240 هزار جوان در سن ازدواج خبر داد و اظهار کرد: مهم‌ترین چالش‌های ازدواج در کشور، همسریابی، مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج، مداخله های بعد از ازدواج، آداب و رسوم مشکل آفرین، نارسایی و کمبود های قانونی و مدیریت بعد از طلاق است.

وی با بیان این مطلب که دختران به دلیل کسب موقعیت‌های اجتماعی و تحصیلات از ازدواج غافل شده‌اند، تصریح کرد: همچنین پسران به دلیل مشکلات معیشتی و حساسیت‌های فرهنگی و اجتماعی به ازدواج بی رغبت هستند.

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای بعد از طلاق جوانان گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد طلاق‌ها در سنین زیر ۳۰ سال رخ می‌دهد و ما باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

گلزاری با تاکید بر اینکه موضوع ازدواج در کشور یک موضوع حیاتی است، مطرح کرد: متاسفانه سن تجرد بالا رفته و در همه شهرها شاهد بالا رفتن سن ازدواج هستیم.

وی با انتقاد از اینکه باید 20 سال پیش به فکر ایجاد سامانه همسان گزینی در کشور بودیم، ادامه داد: از این سامانه برای پیدا کردن همسر مناسب برای جوانان می توان استفاده کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در سامانه همسان گزینی از روش های اسلامی ایرانی برای پیدا کردن همسر مناسب استفاده شده است، عنوان کرد: این سایت با همکاری موسسه تبیان راه اندازی شده و همچنین امروز مراسم آغاز به کار مراکز تخصصی مشاوران ازدواج و تحکیم خانواده با همکاری سازمان روانشناسی را شاهد خواهیم بود.

گلزاری با اشاره به انتقاداتی که به سایت همسان گزینی شده است و آن را سایتی دولتی برای ورود به مسائل خصوصی مردم یا سایت صیغه یابی دولتی و غیره عنوان کرده‌ند، تصریح کرد: این سایت، سایت معرفی دختران و پسران به هم نیست بلکه در این سایت واسطه های ازدواج که مورد اعتماد خانواده‌ها هستند مانند روحانیون، اساتید دانشگاه، پزشکان مورد اعتماد خانواده‌ها حضور دارند و اطلاعات افراد به معتمدین داده می شود تا گزینه‌های مناسب برای جوانان پیدا شود در واقع این شبکه اجتماعی معتمدین ازدواج است. همچنین ما در این سایت تست‌های شخصیتی از دو طرف می گیریم تا افراد سالم و هماهنگ را به هم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه وجود ۳۵۰ سایت همسریابی غیر مجاز نشان می‌دهد ما نیاز به چنین سایتی داریم، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با راه‌اندازی این سایت یکصد هزار ازدواج در سال انجام شود.

در ادامه این مراسم علیرضا طالب پور، مدیرعامل موسسه تبیان با بیان اینکه سایت تبیان بزرگترین سایت اطلاع رسانی و محتوایی است، گفت: یکی از بزرگترین نیازهای کشور موضوع ازدواج است که ما در این حوزه نیازمند اصلاح الگوی رفتاری جامعه هستیم. این طرح احتمال انتخاب کردن و انتخاب شدن جوانان در سن ازدواج را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه با محوریت خانواده ایجاد شده است گفت: این سایت دختران و پسران را به هم معرفی نمی‌کند بلکه به صورت سنتی خانواده‌ها در جریان قرار گرفته و حرمت دختران و پسران حفظ می‌شود همچنین امنیت اطلاعات ارائه شده به سایت بالاست.

طالب پور با بیان اینکه این سایت قابلیت انتخاب هوشمند در سطح کشور را نیز دارد گفت: برای آنکه کار واسطه‌ها آسان تر شود با هوشمند سازی امکان انتخاب گزینه‌های مناسب به هم فراهم شده است.

وی تاکید کرد: یکی از تفاوت های این سایت با سایت‌های غیر مجاز رایگان بودن آن است. این طرح بر مبنای خیرخواهی ایجاد شده و هیچ هزینه ای برای خانواده‌ها ندارد.

همچنین در این مراسم زهره حسینی، مدیر پروژه طرح همسان گزینی به معرفی این سامانه پرداخت و اذعان کرد: میانگین سن ازدواج در برخی کلانشهرها افزایش یافته و در حال حاضر میانگین سن ازدواج در تهران ۳۰.۶ سال است.

وی دلیل پروژه ملی همسان گزینی را احیای سنت حسنه وساطت در امر ازدواج و بهره‌‍گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تسهیل و افزایش کیفیت امر وساطت با محوریت خانواده‌ها و با همکاری مشاورین متخصص و خبره دانست و افزود: این پروژه متشکل از چهار شبکه و رکن اصلی که شامل شبکه معرفی، شبکه امنا و ارزیابان، شبکه راست آزمایان و شبکه مشاوران است، می شود و آموزش های لازم در طول این مدت به معرفی داده شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *